۱۴ هزار کلاس درس آماده استقبال از ۳۷۰ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی

حدود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی آماده حضور در بیش از ۱۴ هزار کلاس درس در سال تحصیلی جدید خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مهر که می‌آید شکوفه‌های لبخند کودکان یکی یکی گل می‌دهد و بوی آغاز سال تحصیلی جدید در گوشه و کنار شهر به مشام می‌رسد؛ ماه مهر که می‌رسد کلاس‌ها و تخته سیاه چشم انتظار هستند تا دوباره سراپا شوند و دستی کوچک روی آن‌ها بنویسد.

مهر، ماه مهربانی مهتاب است، ماه میزبانی از نیمکت‌های عاشق درس و مدرسه، ماه شکوفایی نیلوفران در دعای نم نم باران‌های عاشقانه پاییز، آری مهر، ماه مدرسه است.

در آستانه بازگشایی مدارس کرمانشاه نیز همچون سایر استان‌های کشور آماده سال تحصیلی جدید و میزبانی از حدود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز مشتاق در بیش از ۱۴ هزار کلاس درس خواهد بود و مدیران شهری بیشتر از هر زمان دیگری خود را آماده استقبال از فرزندان خود می‌کنند.

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه می‌گوید: سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از دوشنبه همین هفته، بیست‌وششم شهریور با برگزاری جشن غنچه‌ها و حضور نوآموزان پیش‌دبستانی آغاز می‌شود.

وی می‌افزاید: جشن بازگشایی مدارس روز سه‌شنبه بیست‌وهفتم شهریور با برگزاری جشن شکوفه‌ها و حضور ۳۰ هزار نوآموز کلاس اولی و جشن جوانه‌ها با حضور دانش‌آموزان کلاس هفتمی در روز چهارشنبه بیست‌وهشتم شهریور ادامه پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح می‌کند: از روز یکشنبه اول مهر نیز سال تحصیلی جدید به صورت رسمی با حضور ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در ۴۰۰۰ مدرسه و ۱۴ هزار کلاس درس آغاز خواهد شد.

محمدی ادامه می‌دهد: امسال ۲۶ هزار معلم در کلاس‌های درس حضور پیدا خواهند کرد که ۲۰۰۰ نفر از آن‌ها از نیروهای تازه استخدامی هستند و پس از پشت سر گذاشتن دوره‌های آموزشی مربوطه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۸ درصد دانش‌آموزان استان در مدارس ثبت نام شده‌اند، خاطرنشان می‌کند: هنوز کار ثبت‌نام دو درصد دانش‌آموزان استان که کلاس دهم بوده‌اند و فرایند انتخاب رشته خود را نهایی نکرده‌اند، باقی مانده است که انتظار داریم خانواده‌ها هرچه سریع‌تر برای ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به چاپ نزدیک به چهار میلیون جلد کتاب درسی در استان کرمانشاه، تاکید می‌کند: تا زمانی که فرایند ثبت‌نام دانش‌آموزی در مدارس انجام نشده باشد، امکان ثبت‌نام کتاب درسی برای آن دانش‌آموز مهیا نیست؛ بنابراین انتظار داریم خانواده‌هایی که تاکنون نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اقدام نکرده‌اند، هرچه سریع‌تر نسبت به انجام این کار اقدام کنند.

محمدی در خصوص سرویس مدارس می‌گوید: ساماندهی سرویس مدارس با شهرداری و سازمان تاکسیرانی است، اما با این وجود از مدیران مدارس خواسته شده است برای حل مشکل سرویس دانش‌آموزان با خانواده‌ها همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها نیز باید برای استفاده از سرویس مدرسه باید در سامانه سپند ثبت‌نام کنند، عنوان می‌کند: تابستان امسال در قالب طرح شهید عجمیان، کار شاداب‌سازی و تعمیر در ۳۰۰۰ کلاس درس استان اجرایی شده است و مهر امسال ۴۰ مدرسه جدید با ۱۵۰ کلاس درس از سوی مجموعه نوسازی مدارس تحویل دانش‌آموزان استان تحویل خواهد شد.

۳۰۰۰ کلاس درس تعمیر و شاداب‌سازی می‌شود

مرزبان نظری، مدیرکل تجهیز و نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه از تعمیر و شاداب‌سازی ۳۰۰۰ کلاس درس در استان طی سال تحصیلی جدید با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال خبر می‌دهد و خاطرنشان می‌کند: قرار بود طرح بهسازی و شاداب‌سازی تابستان امسال در ۴۰۰ کلاس درس استان اجرایی شود که با مشارکت خوب گروه‌های جهادی تعداد این کلاس‌ها به حدود ۳۰۰۰ رسیده است.

وی با بیان اینکه این طرح همه ساله با همکاری معلمان، دانش‌آموزان و گروه‌های جهادی در فصل تابستان اجرایی می‌شود، اضافه می‌کند: در قالب طرح شهید عجمیان بهسازی و شاداب‌سازی فضای مدارس کم برخوردار و مناطق محروم دنبال می‌شود.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه تاکید می‌کند: در این طرح رنگ‌آمیزی کلاس‌های درس، زیباسازی حیاط و دیوار مدارس، آسفالت مدارس، اصلاح سیستم‌های گرمایشی و ایزوبام مدارس با استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی و دانش‌آموزان انجام می‌شود.

نظری با بیان اینکه طرح شهید عجمیان با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهرها در استان اجرایی می‌شود، ادامه می‌دهد: در طرح شهید عجمیان توسعه فرهنگ جهادی و نهادینه کردن فرهنگ همکاری و تعامل میان دانش‌آموزان دنبال می‌شود.

وی با اشاره به تجهیز مدارس استان در آستانه سال تحصیلی جدید، اظهار می‌کند: با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال تجهیزات اداری، کلاسی و هنرستانی خریداری شده است که این تجهیزات در آستانه ماه مهر بر اساس نیازسنجی صورت گرفته، تحویل مدارس جدیدالاحداث و دیگر مدارس خواهد شد.

کد خبر 789513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.