طرز تهیه چیز کیک یخچالی ساده + مواد لازم و دستور آماده سازی

چیز کیک یکی از دسرهای خوشمزه و متنوع است که در ادامه به طرز تهیه آن پرداخته ایم.

به گزارش ایمنا، یکی از دسرهای خوشمزه و محبوب که دارای تنوع بالایی است چیز کیک نام دارد و به عنوان یک کیک بین‌المللی در سراسر جهان شناخته می‌شود. چیز کیک یکی از دسرهایی است که بدون فر و با کم‌ترین مواد می‌توان برای میهمانی آماده کرد.

تاریخچه چیز کیک

چیز کیک نوعی دسر خوشمزه است که می‌تواند از یک یا چند لایه تشکیل شود. لایه اصلی ضخیم است و حاوی مخلوطی از پنیر نرم و تازه، خامه و شکر است. در حالی که لایه زیرین چیز کیک از بیسکویت‌های خرد شده تشکیل شده است.

اولین چیز کیک جهان در سال ۷۷۶ در جزیره دلوس یونان با کرم تازه پنیر درست شد و به عنوان شیرینی برای پذیرایی از ورزشکاران المپیک در اولین دوره برگزاری آن در طول تاریخ مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۸۷۲ جیمز کرفت در تلاش برای درست کردن پنیر فرانسوی نوف شتل (neufchatel) به‌طور تصادفی پنیر تازه پاستوریزه را کشف کرد که بعدها فیلادلفیا نامگذاری شد و در سال ۱۸۸۰ استفاده از این پنیر به صورت گسترده آغاز شد و در دستور کیک‌های پنیر مدرن قرار گرفت.

چیز کیک

مواد لازم برای تهیه چیز کیک

مواد لازم برای ۴ نفر مقادیر

بیسکوئیت پتی بور

۲۵۰ گرم

خامه صبحانه

۱ بسته

پنیر خامه‌ای

۴۰۰ گرم

پودر ژلاتین

۱ قاشق مرباخوری

کره

۸۰ گرم

پودر قند

۲ قاشق غذاخوری

ژله

۱ بسته

وانیل

۱۰ گرم
آب

۲٫۵ لیوان

چیز کیک

مرحله اول

ابتدا بیسکوییت‌ها را خرد می‌کنیم که برای خرد کردن بیسکویت‌ها از غذا ساز یا گوشت‌کوب می‌توانید کمک بگیرید. باید بیسکویت‌ها را داخل پلاستیک‌های زیپ‌دار یا یک کاسه بریزید و با کمک گوشت‌کوب خردشان کنید. حال کف قالب کمربندی ۲۰ سانتی‌متری خود را با کاغذ روغنی بپوشانید سپس پایه و کناره‌های قالب‌تان را کمی چرب کنید. بیسکویت‌های خردشده را به همراه کره آب‌شده داخل یک کاسه بریزید و خوب با یک یکدیگر مخلوط‌شان کنید. مخلوط را داخل قالب بریزید. با گوشت‌کوب روی آن بزنید تا حسابی فشرده شود. در انتها قالب را برای یک ساعت در داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و ترکیبی یکدست حاصل شود.

مرحله دوم

در حین استراحت مخلوط کره و بیسکوئیت به سراغ مواد میانی چیز کیک می‌رویم. پودر قند و وانیل و خامه و پنیر را داخل یک کاسه بریزید و با استفاده از همزن برقی یا دستی خوب مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس پدر ژلاتین را با آب جوش یا به روش بن ماری ترکیب کرده و به مواد میانی چیز کیک اضافه می‌کنیم و خیلی سریع و به خوبی آنها را با هم مخلوط کرده تا یک مایه یک‌نواخت به دست بیاید. سپس قالب را از یخچال خارج نموده و مواد پنیری را داخل قالب ریخته و آن‌ها را کاملاً صاف کنید. قالب را مجدداً داخل یخچال قرار داده و اجازه دهید به مدت چند ساعت داخل یخچال بماند تا مواد کاملاً خود را بگیرند.

مرحله سوم

پودر ژله را با آب جوش یا به روش بن ماری ترکیب و مخلوط کرده تا کاملاً پودر در آب حل شود. سپس بعد از کمی خنک شدن قالب درون یخچال را خارج کرده و ژله را روی مخلوط خامه بریزید و حدود دو ساعت دیگر این قالب را درون یخچال بگذارید تا ژله هم کاملاً خودش را بگیرد.

مرحله آخر

برای تزئین روی چیز کیک هم می‌توانیم از میوه‌های فصل استفاده کنیم و زمانی که ژله هنوز نگرفته است میوه‌های دلخواه خود را داخل ژله فرو کنیم. در آخر چیز کیک را برش میزنیم و سرو می‌کنیم.

چیز کیک

نکات کلیدی تهیه چیز کیک

  • بهترین پنیری که می‌توان در تهیه چیز کیک با ژله به کار برد، پنیر خامه‌ای، پنیر لبنه یاماسکارپونه است که عطر و طعم فوق‌العاده‌ای به کیک‌تان می‌دهد.
  • برای بافت بهتر دسرتان، پنیر خامه‌ای را باید آن‌قدر بزنید تا یک‌دست شود.
  • برای جلوگیری از سفت و گلوله‌گلوله شدن پنیر خامه‌ای‌تان حتماً قبل از استفاده آن را به دمای محیط برسانید.
  • قالب کمربندی مهم‌ترین وسیله‌ای است که در طرز تهیه چیز کیک یخچالی به آن نیاز دارید. قبل از استفاده از قالب کمربندی باید آن را کمی چرب کنید و کاغذ روغنی یا پلاستیک کف آن را بپوشانید تا چیز کیک به راحتی جدا شده و به قالب نچسبد.
  • بهترین ابزار برای برش چیزکیک با ژله، چاقوی داغ است. به کار بردن چاقوی داغ برای برش چیز کیک از خرد شدن آن جلوگیری می‌کند.
  • یک دستمال‌کاغذی کنارتان باشد تا با هر برش، چاقو را تمیز کنید تا خرده‌های برش قبلی به آن نچسبند.
  • پایه چیز کیک معمولاً کیک اسفنجی یا بیسکویت است که در صورت استفاده از بیسکویت باید از بیسکویت ساقه‌طلایی، پتی‌بور ساده یا شکلاتی استفاده کنید.
کد خبر 789481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.