چرا پرسپولیس مخالف افزایش سقف بودجه است؟

افزایش سقف بودجه سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان به چهار تیم لیگ برتری ایران به منظور حضور در رقابت‌های لیگ نخبان آسیا و لیگ قهرمانان آسیا ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیش از آغاز رقابت‌های هفته چهارم لیگ‌برتر افزایش سقف بودجه در تفسیر بند هفت دستورالعمل سقف بودجه مطرح شد و بر این اساس، پاداش‌های آسیایی برای تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها مورد نظر قرار گرفت. بر این اساس، برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس، سقف بودجه ۱.۳ میلیون دلار و برای تیم‌های سپاهان و تراکتور، سقف بودجه به میزان یک میلیون دلار افزایش یافت.

با این وصف دیگر سپاهان مشکلی برای ثبت قرارداد سه بازیکن کلیدی اردوی خود که مهدی لیموچی، استیون انزونزی و کاما را بودند را نداشتند و به نظر می‌رسد در استقلال هم مشکل بلانکو و مرادمند حل شده است. همچنین رضا درویش و باشگاه پرسپولیس هم می‌توانند بدون نگرانی اقدام به ثبت قرارداد سعید مهری و ژوآئو دو خرید جدید خود کنند. نکته قابل توجه اما، مخالفت صریح مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تهران با این موضوع و صحبت‌های درویش بر خلاف مسئولان فدراسیون فوتبال بود.

اما چرا پرسپولیس با افزایش شفاف سقف بودجه مخالف است؟!

پرسپولیس اگرچه مدعی آن است که افزایش سقف بودجه باید ماه‌ها قبل ابلاغ می‌شد اما نکته قابل توجه آن است که سرخ‌پوشان پایتخت طی سال‌های گذشته به راحتی با کلیدواژه «هوادار متمول» توانسته‌اند پرداخت‌های خارج از قرارداد به بازیکنان داشته باشند و در فصل گذشته نیز بنا به اذعان مدیرعامل سرخ‌پوشان توانستند از این طریق سقف بودجه را دور بزنند. در واقع برخلاف آنچه گفته می‌شود پرسپولیس و تراکتور تنها باشگاه‌هایی هستند که توانسته‌اند با پرداخت‌های متفاوت، زمینه پرداخت‌های مختلفی به بازیکنان را فراهم کنند و در این مسیر، هیچ‌گونه چارچوبی را مد نظر قرارداد نداده‌اند.

در نقطه مقابل، این مسئله برای سپاهانی‌ها و در فصل جاری استقلالی‌ها شدنی نیست چراکه با توجه به اسپانسرهای این دو تیم آسیایی، امکان دور زدن قانون و پرداخت‌های خارج قرارداد برای این دو تیم شدنی نیست. این مسئله فصل گذشته هم دردسرهای بسیاری را برای سپاهانی‌ها فراهم کرد تا جایی که سپاهان با کسر امتیاز و محرومیت بازیکنان خود مواجه شد و مشکلات بسیاری را مقابل خود دید،

بنظر می‌رسد مهمترین دغدغه این روزهای مدیرعامل پرسپولیس، فرصت برابری است که در اختیار چهار باشگاه آسیایی قرار گرفته تا آنان هم بتوانند مثل فصل گذشته پرسپولیس، از فرصت جذب بازیکنان بهره‌مند شوند!

کد خبر 789474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    0 0
    جناب نویسنده این متن، شما بی طرفی خودتون را زیر سوال بردید