جولان طوفان‌های ویرانگر در شرق و غرب جهان

شرق و غرب جهان جولان‌گاه طوفان‌های ویرانگر شده است؛ طوفان فرانسین به ایالات متحده آمریکا رسیده و طوفان جدیدی چین را تهدید می‌کند. اروپای مرکزی نیز ناآرام و شاهد تندبادهای به‌سرعت ۴۰ مایل بر ساعت و بارش برف عظیم خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بادهایی با سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت موجب خسارت‌های چشمگیر در لوئیزیانا آمریکا شد و انتظار می‌رود پس از ابرطوفان یاگی Super Typhoon Yagi که هفته گذشته بخش‌هایی از ویتنام و چین را تحت‌تأثیر قرار داد، طوفانی جدید یکشنبه به نزدیکی شانگهای برسد. تعداد کشته‌شدگان این مناطق در حال حاضر به حدود ۲۰۰ نفر رسیده است. طوفان گرمسیری دیگری نیز این هفته در خلیج مکزیک ایجاد شد که به طوفان رده دو فرانسین Francine تبدیل شد.

فرانسین پنجشنبه به لوئیزیانا رسید و با بادهایی به سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت موجب آسیب به زیرساخت‌های این ایالت شد. طوفان یادشده با فشار به سمت شمال حرکت کرد و طی چند روز آینده در سراسر ایالت‌های شرقی مرکزی آمریکا ضعیف خواهد شد، اما احتمال ایجاد چند گردباد در این نواحی وجود دارد، بنابراین هشدارهایی برای بعضی از ایالت‌های آمریکا صادر شده است.

جولان طوفان‌های ویرانگر در شرق و غرب جهان

در همین حال طوفان گرمسیری دیگری در غرب اقیانوس آرام در حال توسعه است که منطقه خودمختار ماکائو آن را ببینکا Bebinca نام‌گذاری کرده است. این طوفان سه‌شنبه گذشته در نزدیکی سواحل گوام توسعه پیدا کرد و قرار است از طریق دریای فیلیپین به سمت شمال غرب حرکت کند و به یک طوفان بسیار قوی تبدیل شود. احتمال آن می‌رود تا یکشنبه به سواحل شرقی چین برسد و در نزدیکی شانگهای فرود آید.

شمال شرق نیجریه نیز در طول هفته گذشته تحت‌تأثیر باران شدید قرار داشت که با سرریز شدن سد آلاو همراه بود. سیل ناشی از آن بیش از یک میلیون نفر را تحت‌تأثیر قرار داد و منجر به مرگ ۳۰ نفر شد. بسیاری از حیوانات باغ‌وحش این منطقه نیز تحت‌تأثیر سیل جاری‌شده از بین رفتند.

پیش‌بینی می‌شود تا آخر هفته آینده شرایط در اروپای مرکزی بسیار ناآرام باشد و دلیل آن منطقه‌ای کم‌فشار است که در اوایل هفته گذشته در سراسر ایتالیا ایجاد شد، از طریق اتریش و بالکان به سمت شرق حرکت کرد و سپس به سمت شمال و جمهوری چک منحرف شد. این فشار کم با هشدار باد شدید و تندبادهای حدود ۴۰ مایل در ساعت، خطرات مختلفی را ایجاد می‌کند.

جولان طوفان‌های ویرانگر در شرق و غرب جهان

اتریش و جمهوری چک بالاترین سطح هشدار سیل را صادر کرده و از احتمال بارش باران تا ۲۵۰ میلی‌متر در کمتر از ۴۸ ساعت خبر داده‌اند. سراسر آلپ نیز به‌احتمال زیاد شاهد بارش برف قابل‌توجهی خواهد بود، زیرا هوای گرم و مرطوب جنوب با هوای سردتر شمال برخورد خواهد کرد و شروع زودهنگام فصل اسکی را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 789469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.