نقش‌آفرینی شهرداری قم برای تأمین زیرساخت‌های زیارت در امامزاده موسی مبرقع (ع)

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر گفت: با تملک دو پلاک مجاور امامزاده موسی مبرقع (ع) توسط منطقه یک شهرداری قم، امکان توسعه و تأمین زیرساخت‌های زیارت برای این مجموعه زیارتی و فرهنگی پس از سال‌ها مقدور شد.

علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اجرای طرح توسعه امامزاده موسی مبرقع (ع) و چهل اختران، اظهار کرد: با تملک ۲ پلاک مجاور امامزاده موسی مبرقع (ع) توسط منطقه یک شهرداری قم، امکان توسعه و تأمین زیرساخت‌های زیارت برای این مجموعه زیارتی و فرهنگی پس از سال‌ها مقدور شد.

وی تصویب طرح توسعه مجموعه چهل اختران را مربوط به سال ۱۳۸۹ دانست و افزود: از آنجا که قسمتی از این طرح معطوف به توسعه فضای قدسی امامزاده موسی مبرقع (ع) بود، علیرغم تأمین منابع پشتیبان، به علت مشکلات حقوقی و ملکی توسط متولیان مربوطه امکان‌پذیر نبود.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) ادامه داد: با توجه به جایگاه و اهمیت این مجموعه و مشکلات مرتبط با آن، جلسات زیادی برگزار و با تأکیدات دکتر سقائیان نژاد شهردار قم، ۲ پلاک مجاور امامزاده موسی مبرقع (ع) پس از سال‌ها تملک و تخریب شد.

خاکی خاطرنشان کرد: با تخریب این املاک، طرح اجرایی شبستان نیز به صحن امامزاده متصل و تأمین فضای قدسی امامزاده موسی مبرقع (ع) فراهم می‌شود.

به گزارش ایمنا، پروژه بهسازی محله چهل اختران و توسعه حرم امامزاده موسی مبرقع (ع) بیش از دو دهه است که با مشارکت شهرداری قم، اداره‌کل راه و شهرسازی و استانداری آغاز شده که مدتی این پروژه متوقف بود اما در سال ۱۴۰۱ با نقش آفرینی شهرداری قم و اداره‌کل راه و شهرسازی دوباره در دستور کار قرار گرفت.

در حال حاضر شهرداری قم پارکینگ این پروژه را تملک و تکمیل کرده و در حال تکمیل تملکات مربوط به توسعه صحن امامزاده است.

کد خبر 789467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.