میزان آلودگی هوای تهران؛ شنبه ۲۴ شهریور/ هوای پایتخت روی مدار خطر

شاخص کیفیت هوا به تفکیک مناطق کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۱۷۵ در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _شنبه بیست‌وچهارم شهریور_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه شریف منطقه دو با شاخص ۴۴۶ در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) قرار دارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۲۲۷، تهران پارک شکوفه با شاخص ۲۴۲ و مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۲۶۲ در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش) ثبت شده است.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۱۸۸، اسلام‌شهر با شاخص ۱۵۴، امام خمینی با شاخص ۱۹۳، پارک رازی با شاخص ۱۷۵، پاسداران با شاخص ۱۶۲، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۵۴، پیشوا با شاخص ۱۵۲، چشمه با شاخص ۱۵۹، دانشگاه تهران با شاخص ۱۹۶، ژئوفیزیک با شاخص ۱۶۳، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۱۶۳، سلامت با شاخص ۱۸۴، در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۵۹، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۵۷، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۱۶۴، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۵۲، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۶۶، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۱۵۴، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۷۵، ملارد با شاخص ۱۵۶، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۸۵، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۹۶ و ورامین با شاخص ۱۵۷ در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) است.

لازم است بدانیم که سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۱۰۷، پونک با شاخص ۱۱۵، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۱۳۲، شهرداری منطقه دو با شاخص ۱۴۰، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۴۵، علم و صنعت با شاخص ۱۳۶، قدس با شاخص ۱۱۷، برمدار ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

به این ترتیب، ایستگاه‌های باغستان شهریار با شاخص ۹۷، بهارستان با شاخص ۶۰، پاکدشت با شاخص ۹۵، پردیس با شاخص ۸۵، دماوند با شاخص ۵۸، رباط کریم با شاخص ۸۵، شهریار با شاخص ۷۴، گلبرگ منطقه ۷۶ با شاخص ۷۶، لواسانات با شاخص ۵۹ و ورامین با شاخص ۹۱ بر مدار سالم (زرد) ثبت شده است. ایستگاه سرخه حصار با شاخص ۴۳ در موقعیت پاک (سبز) است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا ( AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم برای عموم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

کد خبر 789466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.