رشد ۴۲ درصدی ترانزیت از پایانه مرزی میلک

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از ترانزیت ۲۵۷ هزار و ۲۳۶ تن کالا در پنج ماه نخست سال‌جاری از طریق پایانه مرزی میلک در شمال استان خبر داد که این میزان حاکی از افزایش ۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، ایوب کُرد اظهار کرد: در پنج ماه نخست سال‌جاری ۲۵۷ هزار و ۲۳۶ تن کالا از طریق پایانه مرزی میلک در شمال استان جابه‌جا شده که این میزان حاکی از افزایش ۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی افزود: این میزان کالا توسط ۱۰ هزار و ۱۵۹ دستگاه کامیون از پایانه مرزی میلک صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: از این میزان ۲۴۹ هزار و ۵۰ تن ترانزیت خروجی و هشت هزار و ۱۸۶ تن به ترانزیت ورودی از پایانه مرزی میلک در این بازه زمانی اختصاص داشته است.

وی عمده کالاهای ترانزیتی در پنج ماه نخست سال‌جاری را پنل خورشیدی، لوازم یدکی مستعمل و روغن موتور عنوان کرد و افزود: روزانه به طور متوسط بیش از ۱۶۰ دستگاه کامیون از پایانه مرزی میلک تردد صورت می‌گیرد.

کُرد یادآور شد: موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسب پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان به لحاظ هم‌جواری با کشورهای همسایه و همچنین امکانات بالقوه اقتصادی و ترانزیتی این پایانه‌های مرزی، موجب ایجاد موقعیت تجارت فرامرزی ممتاز برای استان شده است.

به گزارش ایمنا، پایانه مرزی میلک از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند ایران و نزدیکی شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد.

کد خبر 789462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.