تبلیغات سوخت فسیلی در این شهر به طور قانونی ممنوع شد

لاهه اولین شهر جهان است که قانون ممنوعیت تبلیغات مرتبط با سوخت‌های فسیلی را تصویب می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر لاهه هلند تبلیغ محصولات و خدمات مبتنی بر سوخت فسیلی با ردپای کربن بالا را غیرقانونی می‌کند و به این ترتیب اولین شهر جهان می‌شود که چنین قانونی را در حمایت از آب‌وهوا تصویب می‌کند.

این قانون که پایان تبلیغات دولتی و خصوصی برای بنزین و گازوئیل، حمل‌ونقل هوایی و کشتی‌های کروز در خیابان‌های این شهر هلندی، از جمله روی بیلبوردها و ایستگاه‌های اتوبوس، را نشان می‌دهد، از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود.

کدام شهر تبلیغات سوخت فسیلی را به طور قانونی ممنوع کرد؟

این اولین بار است که یک شهر تبلیغات علیه کربن بالا را از طریق قوانین محلی ممنوع می‌کند. این تصمیم در پی درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در اوایل سال جاری از دولت‌ها و رسانه‌ها برای اعمال چنین ممنوعیت‌هایی اتخاذ شد، همانطور که پیش از این در مورد تنباکو انجام داده‌اند.

بعضی از شهرها قبلاً سعی کرده‌اند دسترسی به محصولات و خدمات با کربن بالا را از طریق پیشنهادات شورا یا توافقات داوطلبانه با اپراتورهای تبلیغاتی محدود کنند. شورای ادینبورگ در ماه مه با ممنوعیت تبلیغات برای شرکت‌های سوخت فسیلی، خطوط هوایی، فرودگاه‌ها، خودروهای سوخت فسیلی، کشتی‌های تفریحی و سلاح‌ها در فضاهای تبلیغاتی متعلق به شورا موافقت کرد. شرکت‌هایی که این محصولات را می‌فروشند دیگر نمی‌توانند از رویدادها یا سایر مشارکت‌ها در پایتخت اسکاتلند حمایت مالی کنند.

کدام شهر تبلیغات سوخت فسیلی را به طور قانونی ممنوع کرد؟

ممنوعیت لاهه که تصویب آن دو سال به طول انجامیده است، از نظر قانونی لازم‌الاجرا است و محصولات و خدمات سوخت فسیلی با ردپای کربن بالا را غیرقانونی می‌داند، اما تبلیغات سیاسی صنعت سوخت‌های فسیلی یا تبلیغاتی که یک برند عمومی را تبلیغ می‌کنند، پوشش نمی‌دهد.

قانون لاهه به عنوان یک کاتالیزور بالقوه برای کمپین‌های مشابه در سراسر جهان از جمله تورنتو در کانادا و گراتس در اتریش دیده می‌شود. یک قانون محلی نیز در پایتخت هلند، آمستردام، پیشنهاد شده است. این شهر پیش از این ممنوعیت‌هایی را برای محصولاتی که در تخریب شرایط آب‌وهوا نقش دارند، از جمله گوشت، اعمال کرده‌اند، اگرچه آنها را قانونی نکرده‌اند.

کد خبر 789450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.