کشف شبکه‌ای پنهان از هماهنگی در مغز

پژوهشی جدید نشان می‌دهد که فرآیند تصمیم‌گیری در مغز، گسترده‌تر از آن است که قبلاً تصور می‌شد و چندین ناحیه مغزی به طور همزمان در این فرایند دخیل هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محققان در پژوهشی جدید نشان داده‌اند که فرآیند تصمیم‌گیری در مغز به صورت گسترده‌ای در چندین ناحیه مغزی صورت می‌گیرد و تنها محدود به یک ناحیه خاص نیست، در این مطالعه که با استفاده از مدل‌های موش‌ها انجام شده است، محققان دریافتند که ورودی‌های حسی به وسیله شبکه‌ای از نواحی مغزی به حرکات موتور تبدیل می‌شوند.

این فرآیند با یادگیری و هماهنگی بین بخش‌های مختلف مغز کنترل می‌شود، این یافته‌ها نشان‌دهنده آن است که تصمیم‌گیری، برخلاف باورهای قبلی، یک فرآیند محلی در مغز نیست، بلکه به صورت گسترده‌ای بین بخش‌های مختلف مغز توزیع شده است؛ این کشف می‌تواند برای توسعه هوش مصنوعی نیز مفید باشد، زیرا الگوهایی از نحوه عملکرد مغز برای ایجاد سیستم‌های یادگیری ماشین و طراحی الگوریتم‌های تصمیم‌گیری ارائه می‌دهد.

کشف شبکه‌ای پنهان از هماهنگی در مغز

یکی از اهداف بلندمدت این تحقیق، طراحی سیستم‌های هوشمند است که با الهام از مغز انسان، توانایی تصمیم‌گیری به شکل توزیعی داشته باشند.

کد خبر 789443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.