صفر تا صد ماجرای فوت هوادار ملوان در ورزشگاه فولادشهر/ مقصر کیست؟

شب گذشته در جریان دیدار سپاهان و ملوان در ورزشگاه فولادشهر اتفاقی ناخوشایند رخ داد و هوادار ملوان که برای تماشای دیدار تیم محبوبش به اصفهان آمده بود جانش را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دو تیم سپاهان و ملوان در قالب هفته چهارم لیگ‌برتر فوتبال از ساعت ۱۸:۴۵ در ورزشگاه فولادشهر مقابل یک دیگر قرار گرفتند و محمد کریمی در دقیقه ۱+۴۵ موفق شد تک گل این دیدار را به سود سپاهان اصفهان به ثمر برساند.

از درگیری هواداران ملوان در سکوهای فولادشهر تا فوت هوادار در بیمارستان

حوالی دقیقه ۳۲ تا ۳۶ این بازی بود که به یک‌باره جو سکوهای ورزشگاه در سمت هواداران ملوان ملتهب شد و هواداران تیم فوتبال ملوان بندرانزلی به‌طرز عجیبی درگیر شدند و صندلی‌های جایگاه میهمان را هم شکستند. درگیری هواداران ملوان به درون زمین رسید و بازیکنان به‌همراه اعضای کادرفنی ملوان نسبت به این درگیری واکنش نشان دادند.

در این بین، یکی از هواداران ملوان هم دچار ناراحتی و مشکل شد که آمبولانس درون ورزشگاه به‌سمت جایگاه هواداران میهمان رفت تا وضعیت نامساعد هوادار ملوان را بررسی و درمان کند. در ادامه هواداران تیم ملوان دچار ایست قلبی شد و از حال رفت و با آمبولانس به بیرون از استادیوم انتقال پیدا کرد تا راهی بیمارستان شود. علی‌رغم احیا و رساندن این هوادار به بیمارستان فولادشهر، متأسفانه جانش را از دست می‌دهد.

لحظه حضور آمبولانس در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برای احیای هوادار ملوان

این آمبولانس با تجهیزات کامل در ورزشگاه فولادشهر مستقر بود و به محض اطلاع از حادثه رخ داده برای هوادار ملوان، خود را به محل رساند و احیای کامل این هوادار ملوان را در ورزشگاه تا تحویل به بیمارستان انجام داده و سپس آن را به منظور ادامه روند به بیمارستان منتقل کرد.
به گفته تیم پزشکی ورزشگاه، در لحظه احیا، به دلیل ریتم قلبی بیمار، قابلیت استفاده از دستگاه شوک را نداشته است.

محرومیت عوامل برگزاری دیدار سپاهان و ملوان

پس از فوت هوادار تیم ملوان در جریان دیدار با سپاهان فدراسیون فوتبال اطلاعیه‌ای را صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: «بر اساس تصمیم گیری صورت گرفته با توجه به اتفاق تلخ رخ داده در ورزشگاه فولادشهر، تا اطلاع ثانوی و موعد تکمیل فرایند رسیدگی و بررسی قصور احتمالی در کمیته‌های ذیربط، مسؤلین برگزاری مسابقه سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی، از فعالیت محروم خواهند بود. اطلاع رسانی بیشتر متعاقباً به استحضار عموم خواهد رسید.»

با توجه به اینکه هیئت فوتبال استان اصفهان مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر است، تلاش کردیم با مسئولان هیئت فوتبال نیز در این خصوص گفت‌وگویی داشته باشیم که تا این لحظه میسر نشده است.

اظهارت جنجالی داوود رفعتی

داوود رفعتی، ناظر مسابقه سپاهان- ملوان به دلیل اینکه بازی را متوقف نکرده حسابی مورد انتقاد جامعه ورزش کشور و علی‌الخصوص مازیار زارع قرار گرفته است.

رفعتی شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی درباره اتفاقات تلخ این مسابقه و درگذشت هوادار ملوان صحبت‌هایی را انجام داد که در نوع خودش بسیار جنجالی بود. این کمک داور بازنشسته که سال‌هاست به عنوان ناظر در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا مشغول به فعالیت است در بخشی از صحبت‌های خود اظهار کرد: «این حادثه در دقیقه ۲۵ رخ داد. در دو دقیقه تکنیسین اورژانس ورزشگاه به بالای سر هوادار رفت. آمبولانس سریع برای انتقال هوادار به بیمارستان به محل آمد و فاصله بیمارستان تا استادیوم هم دو سه دقیقه است. هوادار مرحوم ملوان یک بار در آمبولانس احیا شد و در دقیقه ۷۲ جان خود را از دست داده است. وظیفه من برگزاری بازی است سرمربی ملوان در دقیقه ۶۹ داشت بر سر پنالتی سوخته در بازی با استقلال و این چیزها با من بحث می‌کرد و حرف تعطیلی مسابقه نبود. کدام قانون گفته من باید آمبولانس را در اختیار تماشاگر بگذارم؟ آمبولانسی که برای دو تیم است.»

واکنش مازیار زارع به صحبت‌های جنجالی رفعتی

مازیار زارع، سرمربی تیم فوتبال ملوان در واکنش به ادعاهای رفعتی گفت: «آقای رفعتی، دروغ‌گو تویی نه من! من به شما دو بار گفتم که بازی را لغو کنید اما شما به من دروغ گفتید و ادعا کردید که هوادار ملوان زنده است اما این‌طور نبود. مردم باید خودشان قضاوت کنند؛ ایشان می‌گویند من بخاطر پنالتی با ایشان صحبت کرده‌ام اما بروید و دوربین‌ها را چک کنید! وقتی می‌دانیم کمک داور ویدئویی وجود دارد چرا باید برای اعلام پنالتی با ناظر بازی صحبت کنیم؟ در زندگی فوتبالی‌ام هیچ‌گاه دروغ نگفته‌ام. اگر شما من را دروغ‌گو بخوانید باید ساکم را جمع کنم و از فوتبال بروم! شما بخاطر یک لیزر یا صدای طبل بازی را قطع می‌کنید اما چرا اصرار داشتید که بازی برگزار شود؟»

واکنش عضو کادر آمبولانس ورزشگاه فولادشهر

محمدتقی شیروی، عضو کادر آمبولانس ورزشگاه فولادشهر در رابطه با این اتفاق اظهار کرد: ما پای چمن بودیم. سریع وسایل مورد نیاز را برداشتیم و خودمان را رساندیم. پزشک خودشان هم دوید و آمد. این‌ها در حال تشویق بوده‌اند که این اتفاق رخ داده است. همان‌جا احیا انجام شد. البته این هوادار متأسفانه سرطان داشته و با مشکل قلبی هم درگیر بوده است. برادر وی در بیمارستان به تکنسین ما گفت که یکسال و نیم است که شیمی درمانی می‌شود.

وی با تکذیب این موضوع که تجهیزات تیم پزشکی کامل نبوده، ادامه داد: تجهیزات کامل بوده و بدون تجهیزات اجازه ورود به ما نمی‌دهند ولی ریتم قلبی بیمار قابلیت استفاده از دستگاه شوک را نداشته است. ابتدا در ورزشگاه احیا را انجام دادیم و سریع ایشان را اعزام کردیم. در طول مسیر فرآیند احیا ادامه یافت. نبض ایشان در آمبولانس برگشت ولی متأسفانه جواب نداد و وقتی به بیمارستان رسید، جانش را از دست داده بود. این احتمال وجود دارد که برگشت نبض ایشان به خاطر داروهایی بوده باشد که در فرآیند احیا مورد استفاده قرار گرفت.

کد خبر 789442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ندارالملک IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    1 0
    خدا رحمتش کند آدم ۷۰ ساله با بیماری قلبی از انزلی تا اصفهان برای تماشای فوتبال ؟؟؟؟؟