شمسایی روحیه پیروزی‌طلب را در تیم ملی فوتسال پرورش داده است

کارشناس فوتسال گفت: وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال یک روحیه پیروزی‌طلب دارد که آن را در بازیکنان تیم ملی پرورش داده است و همه مطمئن هستیم که بازیکنان با تمام قوا به رقابت می‌پردازند.

حمید بی‌غم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با شرایط تیم ملی فوتسال کشورمان در تورنمنت جام‌جهانی ۲۰۲۴ فوتسال ازبکستان اظهار کرد: سطح تیم ملی فوتسال ما از نظر بازیکن و مربی بسیار بالا است، اما ضعف ما روی برنامه‌ریزی‌ها است چرا که اکنون که تیم ما برای شرکت در بالاترین تورنمنت راهی می‌شود و مسابقاتی که همه کشورها از چهار سال قبل برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند، اما تیم ملی ما تنها چند دیدار تدارکاتی به تازگی برگزار کرده است.

وی افزود: به دلیل نداشتن مسابقات تدارکاتی می‌توانیم بگوییم قرعه نسبتاً خوبی به ما افتاده است و تیم ملی ما می‌تواند در چند بازی اول مرحله گروهی خود را به شرایط آرمانی برساند تا در مرحله حذفی نتایج مطلوبی کسب کند، رقابت‌های آسانی را در پیش ندارند، اما نسبت به دیگر گروه‌ها شرایط بهتری دارند.

شمسایی روحیه پیروزی‌طلب دارد

کارشناس فوتسال در خصوص شکست ملی‌پوشان کشورمان در نخستین دیدار تدارکاتی خود بیان کرد: در دیدارهای تدارکاتی نباید انتظار داشت که تیم نتیجه کسب کند، اگرچه نتیجه بازی را واگذار کردند، اما توانستند نقاط‌ضعف خود را پیدا و رفع کنند. این دیدارها عیار تیم ملی ما را نشان نمی‌دهد و باید عملکرد آنها را در مسابقات شاهد باشیم.

وی تشریح کرد: «وحید شمسایی» یک روحیه پیروزی‌طلب دارد که آن را در بازیکنان تیم ملی پرورش داده است، همه مطمئن هستیم که بازیکنان با تمام قوا به رقابت می‌پردازند و امیدواریم که نتایج خوبی کسب کنند.

گروه آسانی نداریم

بی‌غم عنوان کرد: از نظر من هر سه بازی در مرحله گروهی دشوار است چرا که دیدارهای تدارکاتی کمتری نسبت به دیگر تیم‌ها داشته‌ایم، گروه آسانی نیست، اما بازیکنان ما نیز شایسته هستند.

وی تصریح کرد: اکنون نیاز تیم ملی فوتسال ما جدای از بحث بازیکنان و مربیان به‌جز یک پست که کمی مشکل داریم، شرایط خوبی داریم، تنها مشکل ما هماهنگی میان بازیکنان است که امیدوارم بازیکنان بتوانند هرچه سریع‌تر به مرز آمادگی و هماهنگی برسند.

لزوم نداشتن جوان‌گرایی در مسابقات جهانی

کارشناس فوتسال خاطرنشان کرد: زمانی که یک تیم به مسابقات جهانی راه‌پیدا می‌کند نباید به جوان‌گرایی درون این تیم نگاه کنیم، اکنون تیم ما متشکل از بازیکنان جوان و باتجربه بسیار خوب است، بسیاری از بازیکنان جوانی داریم که در مسابقات بین‌المللی شرکت کردند و شرایط خوبی دارند، تیمی که اعزام شده است بسیار خوب است.

بی‌غم گفت: ما تنها از دروازه‌بان جوان استفاده نکردیم که موضوعی عاقلانه بود و باید دروازه‌بان باتجربه همراه خود ببریم چرا که پست بسیار حساسی است. با توجه به شرایط و روحیه‌ای که از تیم می‌شناسم، امیدوارم تیم ملی ما جزو چهار تیم باشد.

شمسایی روحیه پیروزی‌طلب دارد

به گزارش ایمنا، رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۴ فوتسال از امروز _شنبه بیست‌وچهارم شهریور_ آغاز خواهد شد و تیم ملی کشورمان در این تورنمنت در گروه F قرار گرفت و با کشورهای فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا هم‌گروه شد.

ملی‌پوشان کشورمان در نخستین دیدار خود امروز به مصاف تیم ملی ونزوئلا می‌روند، شاگردان شمسایی در دومین دیدار خود سه‌شنبه_ بیست‌وهفتم شهریور_ مقابل پاناما صف‌آرایی می‌کنند و در نهایت و در آخرین دیدار مرحله گروهی خود روز جمعه _سی‌ام شهریور_ با تیم ملی فرانسه به رقابت می‌پردازند.

وحید شمسایی ۲۲ بازیکن منتخب خود را برای این تورنمنت فراخواند، شمسایی در حالی از لیست خود رونمایی کرده که باقر محمدی مرد شماره یک تیم ملی را به علت حواشی در ال‌کلاسیکو اخیر و همچنین خداحافظی احساسی و غیرمنتظره از فوتسال، کنار گذاشته است.

شمسایی روحیه پیروزی‌طلب دارد

سعید مؤمنی، سجاد بابایی، بهزاد رسولی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، محمد شجری، مهدی اسدشیر، علیرضا رفیعی‌پور، محمدحسین درخشانی، علی‌اصغر حسن‌زاده، سالار آقاپور، علی اکرمی، امیرحسین داودی، محمدحسین بازیار، مهدی کریمی، مسلم اولادقباد، مسعود یوسف، سجاد یوسف‌خواه، حمزه کدخدا، حسین طیبی، سعید احمدعباسی، بهروز عظیمی و امیرحسین ابطحی ۲۲ بازیکن مدنظر شمسایی هستند.

با اعلام فدراسیون جهانی، ایران در رتبه چهارم رنکینگ جهانی فوتسال قرار دارد و پیش از آن برزیل، پرتغال و اسپانیا قرار گرفته‌اند.

تیم ملی فوتسال کشورمان در جام‌جهانی ۲۰۲۱ فوتسال در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه سه بر دو مقابل قرقیزستان مغلوب شد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

کد خبر 789421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.