سپاهان یک-ملوان صفر/ شلیک کاپیتان برای برد چهارم کافی بود

تیم فوتبال سپاهان با تک گل زیبای کاپیتان خود به چهارمین پیروزی متوالی دست یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته چهارم لیگ برتر فوتبال، امروز _جمعه، بیست‌وسوم شهریور_ از ساعت ۱۸:۴۵ تیم‌های سپاهان و ملوان در ورزشگاه فولادشهر رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته چهارم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و ملوان

ورزشگاه: فولادشهر

تماشاگر: حدود ۱۰ هزار نفر

گل‌:

محمد کریمی (دقیقه ۴۲) برای سپاهان

اخطار:

محمد مهدی محبی (دقیقه ۴+۴۵)، پیام نیازمند (دقیقه ۶۱)، وحدت حنانوف (دقیقه ۶۳)، هادی محمدی (دقیقه ۸۳)، صالح حردانی (دقیقه ۷+۹۰) از سپاهان

قائم اسلامی‌خواه (دقیقه ۳۱)، نیما انتظاری (دقیقه ۶۲)، سعید کریمی (دقیقه ۶۳)، محمد عمری (دقیقه ۷۲) از ملوان

سپاهان: پیام نیازمند، محمد امین حزباوی، هادی محمدی، وحدت حنانوف، صالح حردانی، برایان دابو (۹۰- رضا شکاری)، محمد کریمی، مهدی لیموچی (۹۰- محمد دانشگر)، آریا یوسفی (۷+۹۰- حسین گودرزی)، محمد مهدی محبی (۹۰- استیون انزونزی) و رضا اسدی (۶۷- جواد آقایی‌پور)

سرمربی: ژوزه مورایس

ملوان: حبیب فرعباسی، سعید کریمی (۲+۹۰- میلاد باقری)، محمدرضا رضایی، ابوذر صفرزاده (۷۱- قائم اسلامی خواه)، یونس اکبرپور، امید نورافکن (۷۱- رضا میرزایی)، نیما انتظاری (۸۰- سجاد بازگیر)، سامان تورانیان، رضا جعفری، رضا غندی‌پور (۷۱- سهیل فداکار)، محمد عمری

سرمربی: مازیار زارع

داور وسط: موعود بنیادی‌فر

شرح بازی:

دو تیم آماده فصل جاری لیگ برتر در اولین بازی هفته چهارم لیگ برتر رو در روی یکدیگر قرار گرفته بودند. سپاهان که به دلیل تعویض چمن ورزشگاه نقش جهان برای برگزاری بازی‌های خانگی خود فعلاً به ورزشگاه فولادشهر کوچ کرده است بازی را از همان ابتدا خوب آغاز کرد و حریف را در زمین خود تحت فشار گذاشته بود. حملات سپاهان بیشتر از سمت چپ جایی که حنانوف و یوسفی حضور داشتند طرح ریزی می‌شد و در سوی دیگر ملوان چشم به ضد حملات و فضای پشت مدافع راست داشت که البته دو موقعیت خوب هم بدست آوردند. سپاهان اما در نهایت قبل از پایان نیمه نخست مزد بازی برتر خود را روی یک شوت از راه دور توسط محمد کریمی گرفت تا نیمه نخست با برتری به پایان برساند.

در نیمه دوم سپاهان برای حفظ نتیجه به میدان آمد و کمی عقب‌تر نسبت به نیمه نخست بازی می‌کرد تا با دفاعی فشرده تر اجازه موقعیت به ملوان ندهد. با این حال در حالی که ملوان روی دروازه سپاهان حمله ور بود روی یکی از موقعیت‌ها داور با کمک VAR و البته با سخت گیری برای این تیم اعلام پنالتی کرد اما این پیام نیازمند بود که در یکی از معدود دفعات دوران بازی‌اش در سپاهان پنالتی حریف را مهار کرد تا تیم مورایس همچنان برنده به بازی ادامه دهد.

بازی در ادامه نیمه دوم با موقعیت‌های متعددی برای ملوان و البته سپاهان همراه بود اما نه ملوان موفق شد بازی را به تساوی بکشاند و نه سپاهان در دو برابر کردن برتری خود موفق بود.

در نهایت بازی با همان تک گل نیمه نخست محمد کریمی به سود سپاهان به پایان رسید تا شاگردان مورایس به چهارمین برد متوالی خود در این فصل دست پیدا کنند.

شرح گل‌:

دقیقه ۴۲- شوت ناگهانی محمد کریمی از پشت محوطه جریمه ملوان به تور دروازه ملوان چسبید.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۴- حرکت در عرض محبی در پشت محوطه جریمه ملوان با شوت پای چپ او همراه شد اما توپ پس از برخورد با مدافع ملوان در بین راه با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۵- روی غفلت مدافعان سپاهان اکبرپور در موقعیتی تقریباً تک به تک با نیازمند قرار گرفت اما ضربه بسیار ضعیف او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۱- ضربه پنالتی ملوان را امید نورافکن زد اما این پیام نیازمند بود که توپ را با شیرجه ای بلند مهار کرد.

دقیقه ۶۵- روی جا ماندن مدافعان میانی سپاهان غندی پور در موقعیتی تک به تک قرار گرفت اما باز هم نیازمند با واکنشی خوب توپ را دفع کرد.

دقیقه ۷۵- روی یک ضد حمله آریا یوسفی موقعیت خوبی برای گلزنی داشت اما موقعیت تک به تک را فرعباسی به خوبی مهار کرد.

دقیقه ۷۶- ارسال تند و تیز رو به بیرون لیموچی با ضربه محکم آقایی‌پور از مرکز محوطه جریمه همراه شد اما فرعباسی با واکنشی فوق العاده توپ را مهار کرد.

دقیقه ۸۴- شوت کاتدار عمری با واکنش نیازمند دفع شد و توپ برگشتی هم از بالای دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

تیم فوتبال سپاهان پس از ۱۲ فصل در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر موفق به شکست ملوان در اصفهان شد. فصل قبل سپاهان در جام حذفی هم ملوان را شکست داده بود و با احتساب بردی که در بازی برگشت فصل قبل در انزلی به دست آورد این سومین برد برد متوالی سپاهان مقابل ملوان بود.

بهترین بازیکن:

پیام نیازمند در روزی که هم پنالتی مهار کرد و هم موقعیت تک به تک را از مهاجم ملوان گرفت بهترین بازیکن زمین بود.

کد خبر 789371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.