روز شمار پایان رژیم صهیونیستی آغاز شده است

امام جمعه قزوین گفت: روز شمار پایان رژیم صهیونیستی آغاز شده و به زودی شاهد سرنگونی این رژیم منحوس آدمکش، خونخوار و خون‌آشام هستیم و آینده روشن مقاومت اسلامی را می‌بینیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز _جمعه، بیست‌وسوم شهریور_ در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: منافقان، مستکبران و حاکمانی که نوکر مستکبران هستند، اینها همه یکی هستند، امام زمان (عج) می‌آید و زمین را از وجود اینها پاک کرده و پر از عدل و داد می‌کند.

وی افزود: هفته وحدت را در پیش داریم، اهل سنت میلاد رسول اکرم (ص) را ۱۲ ربیع‌الاول می‌دانند، شیعیان میلاد آن حضرت را ۱۷ ربیع‌الاول می‌دانند، امام (ره) این بازه زمانی را هفته میلاد، جشن و وحدت نامیدند، این چقدر باعث می‌شود پیروان رسول خدا (ص) به برکت این میلاد با ائمه (ع) آشنا شوند.

تحقق برادری شیعه و سنی

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به شباهت‌های بین مأموریت رسول گرامی اسلام و امام زمان (عج) گفت: رسول خاتم (ص) مأمور شد که بگوید ای مردم من رسول همه شما از ابتدا تا انتهای خلقت هستم، فرزند این رسول گرامی (ص) یعنی امام زمان (عج) هم می‌آید که برای همه اهل عالم قسط، عدل و آرامش زندگی را ایجاد کند، این یکی از شباهت‌هایی است که بین رسول خدا (ص) و امام زمان (عج) مشاهده می‌کنیم.

عابدینی اضافه کرد: رسول خدا (ص) آمد بین پیروان کتاب‌های آسمانی و انبیای الهی اتحاد و انسجام ایجاد کرد و همه را دعوت به اسلام کرد، امام زمان (عج) نیز همه فرقه‌ها و مذهب‌ها را با یکدیگر متحد و منسجم می‌کند که اکنون ما آثار آن را می‌بینیم.

وی ادامه داد: در گذشته آمریکا و صهیونیست‌ها دائم بر طبل اختلاف و جنگ بین مذاهب می‌کوبیدند، اما امروز می‌بینیم به برکت اسلام، رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب و امام خمینی (ره) و همچنین به برکت آگاهی مسلمانان هر روز برادری و وحدت بین شیعه و سنی اتفاق می‌افتد و این وحدت عزیزان اهل سنت را هم با امام زمان (عج)، عدالت و خوبی‌های دین آشنا می‌کند و باعث می‌شود در آینده اختلافی با هم نداشته باشیم، همه آنها پای کار دین خواهند آمد، چنان که بین ما و مسیحیت هم این اتفاق خواهد افتاد.

فرق مذهبی در آینده با وحدت زمینه ظهور را فراهم می‌کنند

خطیب نماز جمعه شهر قزوین با یادآوری این روایت که حضرت مسیح (ع) در نماز ظهور به امام زمان (عج) اقتدا می‌کند، تأکید کرد: این روایت یعنی مسیحیت به مسلمانان می‌پیوندند، در آینده فرقه‌های مختلف مذهبی به کوری چشم دشمن یکی خواهند شد و با وحدت و انسجام زمینه ظهور مولا و صاحبمان را فراهم خواهند کرد.

عابدینی تصریح کرد: بزرگداشت شاعر بسیجی و اهل بیتی، محمدحسین شهریار را در پیش داریم، این مناسبت را روز شعر و ادب فارسی نامگذاری کرده‌اند، ما خیلی احتیاج داریم فرهنگمان را با ادبیات فارسی متعالی کنیم و معارف دینی، ولایی، قرآنی و اهل بیتی را در ادبیات فارسی جست‌وجو کنیم. یک نمونه از اشعار مرحوم شهریار هم درباره انتظار ظهور است.

وی افزود: امروز باید بگوییم که یا امام زمان (عج) ما دائم در اخبار خانه‌هایی را می‌بینیم که بر سر صاحبانشان آوار شده و کودکانی را می‌بینیم که کشته یا یتیم شده‌اند، امام زمان (عج) ما خیلی دلمان گرفته و به خاطر این مصائبی که بر عزیزان ما در غزه و سرزمین‌های اشغالی وارد می‌شود غمگین هستیم، ما خیلی بیشتر از گذشته منتظر ظهور شما هستیم.

دشمنان را مهار کرده‌ایم

امام جمعه قزوین همچنین به فرارسیدن سالروز قتل عام فلسطینیان در اردوگاه صبرا و شتیلا اشاره کرد و گفت: در ایامی هستیم که سالروز سپتامبر سیاه نام گرفت و فلسطینیان در اردن قتل عام شدند، یک موقع دشمنان ما این طور بودند، اما امروز ما آنان را مهار کرده‌ایم و لازم است بیش از این آنها را به نابودی بکشانیم.

عابدینی اضافه کرد: روز شمار پایان رژیم صهیونیستی آغاز شده و به زودی شاهد سرنگونی این رژیم منحوس آدمکش، خونخوار و خون‌آشام هستیم و آینده روشن مقاومت اسلامی را می‌بینیم.

وی ادامه داد: سفر رئیس جمهور به کشور برادر، ایمانی و خانه اهل بیت (ع) یعنی کشور عزیز عراق و اقلیم کردستان سفری بود که در زمان ریاست‌جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی برنامه‌ریزی شده و قرار بود جزو سفرهای برون‌مرزی رئیس‌جمهور شهید ما باشد و در این زمان رئیس جمهور محترم آن عهد و پیمان شهید جمهور را عملیاتی کردند. امیدواریم این سفر برکاتی برای کشورهای ایران و عراق و اقلیم کردستان در پی داشته باشد.

خطیب جمعه قزوین به شهادت سه‌مرزبان در مرز میرجاوه اشاره کرد و گفت: شب گذشته سه نفر از عزیزان مرزبان ما در راه تأمین امنیت به شهادت رسیدند، یاد و خاطر آنها را گرامی می‌داریم و به خانواده‌های محترم آنان و همه ملت ایران اسلامی که دلشان از این قبیل اخبار داغدار است، تسلیت عرض می‌کنیم.

کد خبر 789332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.