پیامبر اکرم(ص) بهترین الگو برای جامعه بشری هستند

امام جمعه سنندج گفت: بر اساس آیات قرآن کریم پیامبر اکرم(ص) بهترین الگو برای جامعه بشری هستند که با الگوگیری از ایشان، باید در راستای گسترش عدالت، مساوات، برادری، مهربانی و ریشه‌کنی فقر در جامعه تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امروز _جمعه بیست‌وسوم شهریور_ در خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع شهر سنندج با بیان اینکه در آستانه هفته وحدت قرار داریم، اظهار کرد: در ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت، به خاطر میلاد پیامبر اکرم (ص) استان کردستان سراسر جشن و سرور است و مردم این استان حب و مودت خود را نسبت به آن شخصیت بزرگ نشان می‌دهند.

وی افزود: مودت و محبت مردم استان کردستان نسبت به پیامبر اکرم (ص) مثال‌زدنی است که با برگزاری مجالس مختلف در ماه ربیع‌الاول آن را نشان می‌دهند.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: در آیات متعددی از قرآن کریم خداوند انسان‌ها را به اطاعت از پیامبر اکرم (ص) امر کرده، چون اطاعت از ایشان همچون اطاعت از خداوند است‌.

ماموستا رستمی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) نسبت به همه انسان‌ها دلسوز و غمخوار جامعه بشری بودند و فقرا و نیازمندان را مورد توجه ویژه قرار می‌دادند.

وی اضافه کرد: حضرت محمد (ص) هفت اقدام مهم و اساسی را در جامعه بشری انجام دادند و به یادگار گذاشتند که اول مورد آن تأسیس مسجد به عنوان بزرگترین پایگاه وحدت و انسجام در مدینه بود، چون تا زمانی که مسلمانان وحدت و انسجام داشته باشند دشمنان راه به جایی نمی‌برند.

امام جمعه سنندج افزود: زندگی مسالمت‌آمیز، پیمان اخوت و برادری بین طوایف، ایجاد محل کسب و کار، گوش به مسائل و مشکلات مردم و رسیدگی به آن‌ها و جوانان را ناظر بر اعمال بخش‌های مختلف جامعه قرار دادند که این موارد نیز از دیگر اقدامات اساسی رسول اکرم (ص) است.

ماموستا رستمی به تبیین جایگاه رفیع پیامبر اسلام (ص) و تأثیرگذاری ایشان بر زندگی بشریت پرداخت و تاکید کرد: با الگوگیری از منش و رفتار و عملکرد پیامبر گرامی اسلام (ص)، در راستای گسترش عدالت، مساوات، برادری، مهربانی و ریشه‌کنی فقر در جامعه باید تلاش کرد.

کد خبر 789309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.