قاتل به صحنه جرم بازگشت!

دیوید تیلور اسطوره کشتی‌آزاد جهان چندماه پس از تصمیم اخیر خود مبنی‌بر خداحافظی از دنیای کشتی، به تشک بازمی‌گردد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسابقات انتخابی تیم‌ملی کشتی‌آزاد آمریکا بعدازظهر روز _یک‌شنبه بیست‌وپنجم شهریور_ آغاز می‌شود و در صورت برگزاری هر سه کشتی، تا آخرین ساعات شب طول خواهد کشید و با اعلام فدراسیون کشتی آمریکا، دیوید تیلور عنوان‌دار کشتی در مسابقات انتخابی جهانی برای اوزان غیرالمپیکی جهت حضور در تیم ملی آمریکا بر روی تشک کشتی خواهد رفت.

قرار است دیوید تیلور در وزن ۹۲ کیلوگرم به روی تشک برود و برای رسیدن به دوبنده تیم ملی رقیبی سرسخت به نام "زاهید والنسیا" خواهد داشت. دارنده چهار مدال طلای جهان و المپیک که پس از ناکامی برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس از میادین کشتی خداحافظی کرده بود، برای نخستین‌بار در انتخابی وزن ۹۲ کیلوگرم جهت حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ به میدان می‌رود.

قاتل به صحنه جرم بازگشت!

دیوید تیلور چهره شاخص و عنوان‌دار کشتی جهان و رقیب سنتی حسن یزدانی، چند ماه پیش به‌دنبال ناکامی در رسیدن به دوبنده تیم ملی آمریکا برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، از میادین کشتی خداحافظی کرد و خیلی‌زود وارد دنیای مربی‌گری شد، اما باتوجه به در پیش بودن رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۴ که قرار است از هفتم تا دهم آبان‌ماه به میزبانی شهر تیرانا پایتخت کشور آلبانی برگزار شود، دیوید تیلور رسماً اعلام کرد قصد دارد در رقابت انتخابی وزن ۹۲ کیلوگرم آمریکا برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ به میدان برود.

دیوید تیلور پس از سال‌ها افتخارآفرینی در وزن ۸۶ کیلوگرم، برای نخستین‌بار قرار است در وزن غیرالمپیکی ۹۲ کیلوگرم به روی تشک برود. کامران قاسم‌پور دارنده دو مدال طلای جهان به‌عنوان نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در رقابت‌های جهانی است و در صورت رسیدن تیلور به رقابت‌های جهانی باید منتظر رویارویی جذاب میان دیوید تیلور و کامران قاسمپور به عنوان دو مدعی اصلی این وزن باشیم. در این وزن کامران قاسم‌پور کشتی‌گیر کشورمان هم از ایران در مسابقات جهانی حضور خواهد داشت.

قاتل به صحنه جرم بازگشت!

بدین ترتیب پس از گمانه‌زنی‌های فراوان، دیوید تیلور با وزن ۹۲ کیلوگرم رسماً برای شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی آمریکا جهت شرکت در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۴ اوزان غیرالمپیکی در اوماها، ثبت‌نام کرد. درنهایت دیوید تیلور سرمربی کشتی ایالت اوکلاهاما و دیتون فیکس، الکس دیرینگر و جردن اولیور کشتی‌گیران سابق کابوی، آخر این هفته در مسابقات انتخابی تیم ملی آمریکا، روی تشک خواهند رفت.

قهرمانان کشتی آمریکا آخر هفته در چهار وزنی که در بازی‌های المپیک حضور نداشتند رقابت می‌کنند و نماینده ایالات‌متحده آمریکا در مسابقات جهانی بزرگسالان در تیرانای آلبانی که از بیست‌وهشتم تا سی‌ویکم ماه‌اکتبر برگزار می‌شود را معرفی خواهند کرد. کشتی‌گیرانی که تابستان امسال برای ایالات‌متحده در المپیک شرکت کردند، واجد شرایط کشتی گرفتن در این رویداد نیستند.

قاتل به صحنه جرم بازگشت!

مهم‌ترین اتفاق این مسابقات حضور دیوید تیلور قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو خواهد بود. وی با کسب چهار مدال طلای المپیک و جهانی و یک‌دوره هفت ساله در ۷۰ مسابقه از ۷۱ مسابقه در برابر سخت‌ترین رقبای جهانی‌اش به پیروزی رسید. دیوید تیلور در پنج سال از شش سال گذشته در مسابقات قهرمانی جهانی یا بازی‌های المپیک حضور داشته که با اولین قهرمانی جهانی خود در سال ۲۰۱۸ و مدال طلا در المپیک ۲۰۲۰ توکیو آغاز شد و بعد از شکست به آرون بروکس در انتخابی تیم ملی کشتی آمریکا در وزن ۸۶ کیلوگرم جهت شرکت در المپیک از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده و اعلام کرده بود می‌خواهد به حرفه مربی‌گری بپردازد.

دیوید تیلور بار دیگر برای بازگشت به تشک وسوسه شده و قرار است برای اولین‌بار در وزن ۹۲ کیلوگرم خودش را محک بزند. تیلور باید برای پوشیدن دوبنده تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در وزن ۹۲ کیلوگرم، زاهد والنسیا دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۲۳ را شکست دهد، درحالی‌که کشتی‌ها به صورت دو از سه انجام خواهد شد. تیلور هرگز تلاشی برای حضور در وزن ۹۲ کیلوگرم نداشته و از ماه‌نوامبر سال ۲۰۱۵ در وزن ۸۶ کیلوگرم شرکت کرده است.

قاتل به صحنه جرم بازگشت!

بازگشت دیوید تیلور به دنیای قهرمانی در صورتی که موفقیت‌آمیز باشد و اسطوره کشتی‌آزاد جهان بتواند به مدالی که دلخواه وی است در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی برسد، فقط به مسابقات امسال محدود شود. در واقع شاید جادوگر آمریکایی استارت دوباره‌ای زده تا سال بعد بار دیگر برای رسیدن به مدال طلای وزن ۸۶ کیلوگرم جهان خودش را به چالش بکشد.

این یک اتفاق هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به کشتی در ایران خواهد بود. کامران قاسم‌پور که چند روز قبل دوبنده تیم ملی را در وزن ۹۲ کیلوگرم با شکست امیرحسین فیروزپور به‌دست آورد، می‌تواند برای اولین‌بار در مسابقات جهانی برابر حریف قدرتمند آمریکایی بایستد، اتفاقی که مدت‌ها علاقه‌مندان به کشتی در ایران انتظارش را می‌کشیدند. البته که کمتر کسی تصور می‌کرد این اتفاق در چنین شرایطی و در وزن ۹۲ کیلوگرم رخ دهد.

کد خبر 789269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.