دریای مازندران مواج و طوفانی می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: باتوجه به هشدار دریایی هواشناسی استان در سطح زرد، دریای مازندران از امروز تا یکشنبه _بیست‌وپنجم شهریور_ مواج و طوفانی می‌شود.

احمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران با بیان اینکه وضعیت جوی مازندران امروز پنجشنبه صاف و به تدریج افزایش نسبی دما را شاهد هستیم، اظهار کرد: از شب پنجشنبه این وضعیت تغییر و با جریانات ناپایدار جوی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌های کوهستانی سطح مازندران مواجه می‌شویم.

وی وضعیت دریایی را بر اساس هشدار دریایی هواشناسی در سطح زرد اعلام کرد و افزود: این وضعیت از امروز جمعه بیست‌وسوم تا اواخر وقت یکشنبه بیست‌وپنجم شهریور ادامه دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه در این مدت مناطق ساحلی و دور از ساحل استان با وزش باد نسبتاً شدید و افزایش موج شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: بیشینه سرعت وزش باد مناطق غربی و مرکزی تا ۱۲ متر بر ثانیه معادل ۴۳ کیلومتر بر ثانیه و مناطق شرقی تا ۱۵ متد بر ثانیه معادل ۵۴ کیلومتر بر ثانیه خواهد بود.

اسدی ادامه داد: ارتفاع موج قابل ملاحظه تا ۱.۱ متر و بیشینه ارتفاع موج تا ۱.۸ متر پیش‌بینی می‌شود.

وی مطرح کرد: اثر مخاطره این وضعیت جوی دریایی خطر غرق شدن شناگران و قایق‌های سبک و تفریحی، غرق شدن شناورهای صید کیلکا، اختلال در تردد شناورها در حوضچه بنادر و اختلال در فعالیت‌های بندری اعم از تخلیه و بارگیری را به‌دنبال خواهد داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود طی این زمان هشدار جوی از شنا خودداری کنند و از تردد قایق‌ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی و صید کیلکا و هرگونه فعالیت‌های شناورهای متوسط در منطقه و تردد شناورها در حوضچه بنادر اجتناب کنند.

کد خبر 789268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.