استقبال الاهلی عربستان از پرسپولیس با ستاره‌های سابق لیورپول و چلسی

تیم فوتبال الاهلی عربستان با کلکسیونی از ستاره‌های سابق تیم‌های اروپایی، در لیگ‌نخبگان آسیا به‌مصاف پرسپولیس ایران خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال الاهلی عربستان و پرسپولیس ایران طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، روز بیست‌وششم شهریور در چارچوب نخستین بازی از مرحله گروهی نخستین دوره رقابت‌های لیگ‌نخبگان آسیا در ورزشگاه پرنس‌فیصل عربستان به مصاف همدیگر می‌روند.

قرار بود این بازی در ورزشگاه خانگی الاهلی که ملک عبدالله است و ظرفیت ۶۲ هزار نفری دارد برگزار شود اما به‌دلیل تداخل برنامه‌های مسابقاتی در شهر جده، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت محل بازی حساس میان تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و الاهلی عربستان در لیگ‌نخبگان آسیا را تغییر دهد.

استقبال الاهلی عربستان از پرسپولیس با ستاره‌های سابق لیورپول و چلسی

از همین‌رو دیدار تیم‌های فوتبال الاهلی عربستان و پرسپولیس ایران که قطعاً از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود به ورزشگاه پرنس عبدالله بن‌فیصل منتقل شد که ظرفیت ۲۲ هزار نفری دارد و از آن‌جایی که هواداران کمتری می‌توانند تماشاگر این بازی باشند، بدون‌شدک به نفع پرسپولیس ایران خواهد بود.

بلیت‌فروشی این بازی از روز چهارشنبه آغاز شد و طبق اعلام رسانه‌های سعودی در عرض ۲۰ دقیقه تمامی بلیت‌های طبقه اول این ورزشگاه به فروش رفت و فقط تنها بخشی از بلیت‌های باقی‌مانده در پشت دروازه‌ها و طبقه دوم ورزشگاه باقی ماند؛ هواداران الاهلی استقبال خوبی از این بازی خواهند داشت و شاگردان «خوان کارلوس گاریدو» کار سختی مقابل حریف سعودی خود دارند.

استقبال الاهلی عربستان از پرسپولیس با ستاره‌های سابق لیورپول و چلسی

تیم فوتبال الاهلی عربستان روز گذشته از فهرست نهایی‌اش برای مصاف با پرسپولیس رونمایی کرد که به‌شرح زیر است:

دروازه‌بانان: ادوارد مندی، عبدالرحمن السنابی، عبدالله عبدو و عماد الفدا

مدافعان: راجر ایبانز، مریح دمیرال، رایان حامد، فهد الحمد، علی مجراشی، بسام الحریجی، عبدالله العمار و سعد بالابید

استقبال الاهلی عربستان از پرسپولیس با ستاره‌های سابق لیورپول و چلسی

هافبک‌ها: فرانک کسیه، الکساندر، گابریل ویگا، روبرتو فیرمینو، زیاد الجهانی و علی الاسماری

مهاجمان: ایوان تونی، فیراس البریکان، ریاض محرز، فهد الرشیدی، سمیحان النبیت، یاسین الزبیدی و عبدالکریم دارسی.

استقبال الاهلی عربستان از پرسپولیس با ستاره‌های سابق لیورپول و چلسی

از همان چارچوب دروازه، یک‌نام برای فوتبال‌دوستان آشناست. ادوارد مندی دروازه‌بان سابق تیم فوتبال چلسی انگیس که عملکرد درخشانی با آبی‌های لندن داشت و با این تیم به قهرمانی در لیگ‌قهرمانان اروپا هم رسید دومین فصل حضور خود در الاهلی را پشت‌سر می‌گذارد.

در خط میانی الاهلی، فقط دو بازیکن عربستانی (زیاد الجهانی و علی الاسماری) دیده می‌شوند. همچنین مریح دمیرال، دیگر ستاره الاهلی است که همین چند روز قبل وارد جده شد اما بلافاصله به تمرینات گروهی این تیم برای آماده‌سازی رویارویی با پرسپولیس پیوست. راجر ایبانز ۲۵ ساله هم یک ستاره اروپایی دیگر است که از آ. اس رم ایتالیا پای به جده گذاشته است.

استقبال الاهلی عربستان از پرسپولیس با ستاره‌های سابق لیورپول و چلسی

فرانک کسیه هافبک اهل ساحل‌عاج با سابقه حضور در آث‌میلان ایتالیا و بارسلونای اسپانیا دیگر ستاره‌ای است که از قاره اروپا در ترکیب الاهلی عربستان حضور دارد و چند روز دیگر مقابل پرسپولیس به میدان خواهد رفت. عربستانی‌ها همچنین در ادامه جاه‌طلبی‌های خود در این فصل، ایوان تونی را به خدمت گرفته‌اند. بازیکنی که دستمزدش در الاهلی باعث شده تا گران‌ترین بازیکن انگلیسی تاریخ محسوب شود.

اکثر ستاره‌های تیم فوتبال الاهلی عربستان که فصل گذشته و فصل جاری به سبزپوشان جده پیوستند در شرایطی به خاورمیانه آمدند که با معجزه پول قید حضور در اروپا را در همان سنین پایین زدند و به فوتبال آسیا آمدند. خط حمله الاهلی با ریاض محرز ستاره سابق چلسی، روبرتو فیرمینو ستاره سابق لیورپول و ایوان تونی پدیده برنتفورد بازی جذابی را در جدال با همه حریفان به‌نمایش خواهند گذاشت. گابریل ویگای ۲۱ ساله هم با یک تصمیم عجیب در ۲۱ سالگی به الاهلی عربستان پیوسته تا به‌جای تلاش برای بازی در بارسلونا و رئال‌مادرید و بایرن‌مونیخ، برای پول به‌میدان برود.

استقبال الاهلی عربستان از پرسپولیس با ستاره‌های سابق لیورپول و چلسی

ماتیاس یایسله ۳۵ ساله آلمانی با دو قهرمانی در لیگ اتریش به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال سالزبورگ به‌جای جاه‌طلبی و اثبات خود در فوتبال اروپا، پیشنهاد هنگفت الاهلی عربستان را پذیرفت و در دومین فصل حضورش روی نیمکت الاهلی، به‌دنبال ثبت نتایج درخشان خواهد بود. یایسله فصل گذشته موفق شد الاهلی را به لیگ‌نخبگان آسیا برگرداند و هدف بعدی‌اش موفقیت در تورنمنت باشگاهی آسیا خواهد بود.

کد خبر 789258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.