رانندگان بدون مجوز سرویس مدارس اعمال قانون می‌شوند

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: بر اساس آیین‌نامه‌ اجرایی مدارس در سال جاری، تمام رانندگانی که مجوز ندارند توسط پلیس راهور، طبق کد ۲۰۸۱ و ۲۰۳۵ اعمال قانون می‌شوند.

محمد پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سامانه سفیر مهر از بیست‌وپنجم اردیبهشت در اختیار خانواده‌ها و دانش‌آموزان قرار گرفت و در تمام مدارس شهر اصفهان بنرهای اطلاع‌رسانی برای اولین‌بار نصب شد تا خانواده‌ها بتوانند با اسکن QR کد یا مراجعه به سامانه سفیر مهر درخواست خود را برای دریافت سرویس مدرسه انجام دهند.

وی با بیان اینکه سامانه سفیر مهر یک سامانه نظارتی است که در راستای تسهیل امور و نظارت هوشمند بر سرویس مدارس اصفهان راه‌اندازی شده است، افزود: این سامانه در کل کشور بی‌نظیر است و تا کنون ۶۵ هزار و ۸۷۹ نفر در این سامانه ثبت درخواست و حدود ۵۵ هزار نفر پیش‌پرداخت را واریز کردند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تمام درخواست‌ها به شرکت‌های حمل‌ونقل زیرمجموعه سازمان ارجاع شده تا در صورت امکان، سرویس‌دهی انجام شود، گفت: از یک ماه گذشته ۴۱ شرکت حمل‌ونقل دانش‌آموزی در حال مسیربندی دانش‌آموزان هستند که این امر بسیار پیچیده و زمان‌بر است و در صوت وجود هم‌مسیر سرویس‌دهی شکل می‌گیرد.

پرورش با بیان اینکه امکان انصراف برای خانواده‌هایی که قصد انصراف داشتند، فراهم بود و مبلغ واریزی عودت داده می‌شد، ادامه داد: اگر خانواده‌ای قصد گرفتن سرویس داشت، باید در این سامانه ثبت نام را انجام می‌داد، از این رو چندین مرتبه اطلاع‌رسانی کردیم، بنابراین افرادی که تا این لحظه ثبت نام نکردند نباید انتظار سرویس داشته باشند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های حمل‌ونقلی باید بدانند چه تعداد قصد دریافت سرویس را دارند و متناسب با آن سرویس‌دهی را انجام دهند، تصریح کرد: تمام رانندگانی که قصد فعالیت در سرویس مدارس را دارند، در صورتی که تا کنون از سازمان مجوز دریافت نکرده‌اند، نیاز است که در سامانه ثبت درخواست انجام دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بر اساس آئین‌نامه اجرایی مدارس در سال جاری، تمام رانندگانی که مجوز ندارند توسط پلیس راهور، طبق کد ۲۰۸۱ و ۲۰۳۵ اعمال قانون می‌شوند، خاطرنشان کرد: تمام خودروهای فعال در سرویس مدارس، اعم از تاکسی و شخصی، ملزم به نصب آرم سرویس مدارس هستند.

پرورش با بیان اینکه متقاضیان با مراجعه به پنل دانش‌آموز، می‌توانند از آخرین وضعیت سرویس‌دهی مطلع شوند، افزود: در صورتی که شرکت موفق به مسیربندی شده باشد، اعلام می‌شود که مسیر مورد تأیید قرار گرفته و در پیامک بعدی مشخصات راننده به خانواده‌ها اعلام خواهد شد، همچنین اطلاعات کامل شرکت در پنل دانش‌آموز قابل مشاهده است.

کد خبر 789235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.