هشدار وقوع سیلاب محلی در مازندران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از هشدار کارگاه کارگروه مدیریت شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای استان نسبت به احتمال وقوع سیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حیدر داوودیان عصر امروز_پنجشنبه بیست‌ودوم شهریور_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی این استان کارگروه مدیریت شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای مازندران برای روزهای بیست‌وسوم تا بیست‌وپنجم شهریور، نسبت به طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل در مسیل‌های استان هشدار داد، اظهار کرد: از حضور شهروندان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات در بازه زمانی جمعه تا یکشنبه پیش‌رو پرهیز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بنا بر اعلام سازمان هواشناسی مازندران با ورود سامانه‌ای بارشی به این استان از روز جمعه بیست‌وسوم شهریور سال‌جاری طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق دامنه‌ای و کوهستانی مازندران پیش‌بینی می‌شود، افزود: بر همین اساس نیز کارگروه مدیریت شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای مازندران خواستار توجه همه شهروندان به توصیه‌های ایمنی مرتبط با زمان وقوع سیل شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر اینکه طبق پیش‌بینی‌های انجام شده زمان فعالیت این سامانه از بعدازظهر روز جمعه تا اواخر روز یکشنبه است که عمده مناطق تحت تأثیر آن نیز در دامنه‌ها و ارتفاعات استان خواهد بود.

داوودیان ادامه داد: با فعالیت این سامانه بارشی احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی وجود دارد.

وی تصریح کرد: کارگروه مدیریت شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای مازندران اعلام کرد که با توجه به این هشدار اتراق نکردن در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع، پرهیز از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و پرهیز از حضور در ارتفاعات برای کوهنوردی و طبیعت‌گردی طی سه روز آینده به طور جدی مورد تاکید است.

کد خبر 789205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.