مهدویت در فضای مجازی ناشناخته است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: فرهنگ مهدوی و انتظار فرج در فضای مجازی ناشناخته مانده و میزان تولید محتوای رسانه‌ای پاسخگو نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی معینی بعد از ظهر امروز _پنجشنبه بیست‌ودوم شهریور_ در جلسه قرارگاه فرهنگی ممهدون تیران با اشاره به برنامه‌ریزی برگزاری جشن عید بیعت با امام زمان (عج) در این شهر اظهار کرد: تشکیل قرارگاه فرهنگی انتظار فرج فرصتی برای گسترش فرهنگ مهدوی در شهر شده که برنامه‌های آن باید با رویکرد نوین و جدید در مناسبت‌های مختلف توسعه پیدا کند.

وی افزود: مدیریت شهری تیران و خیرین همکاری خوبی در برگزاری مراسم‌های فرهنگی انتظار فرج و گسترش فرهنگ مهدوی با این قرارگاه مردمی داشته‌اند، اما باید به برنامه‌ها کیفیت داد و در فضای مجازی نیز با تولید محتوای مناسب کار کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با بیان اینکه محتوای دیجیتال چندرسانه‌ای و همچنین مطالب فرهنگی در باب مهدویت باید تقویت شود، تصریح‌کرد: فرهنگ مهدوی و انتظار فرج در فضای مجازی ناشناخته مانده و میزان تولید محتوای رسانه‌ای متناسب با فعالیت جریان‌های انحرافی، پاسخگو نیست.

معینی ادامه داد: پیش‌بینی رویدادهای فرهنگی و رقابتی برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی با موضوعات مهدویت، عصر ظهور، یاران واقعی امام عصر، اخلاق مداری و یاران امام زمان (عج) با همکاری کانون‌های فرهنگی و هنری لازم بوده که اعضای قرارگاه نسبت به تدوین آئین‌نامه و جلب مشارکت عمومی اقدام کنند.

وی یادآور شد: چنین رویدادها و هزینه در این حوزه می‌تواند به شناخت امام عصر (عج) و هدایت افکار عمومی به انتظار واقعی نقش‌آفرینی کند و سهم خود را ایفا سازد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون به جشن‌های مردمی و مناسبتی قرارگاه ممهدون در راستای توسعه فرهنگ مهدوی در تیران اشاره کرد و اذعان داشت: جشن بیعت با امام عصر (عج) هر ساله یک روز پس از شهادت امام حسن عسکری (ع) و همزمان با آغاز سالروز امامت حضرت مهدی (عج) برگزار می‌شود که این برنامه به عنوان یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

معینی با بیان اینکه امسال این جشن شامگاه جمعه ۲۳ شهریورماه برگزار خواهد شد، گفت: سخنرانی، غرفه کودک، جشن مردمی و هدیه به کودکان از جمله برنامه‌های این مناسبت است.

وی اضافه کرد: این مراسم در محل میدان معلم تیران و در جوار گلزار شهدای گمنام پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد که گروه‌های مردمی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تیران در برگزاری آن همکاری می‌کنند.

کد خبر 789199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.