نجات ۲۳۸ شهروند از حریق و حوادث توسط آتش‌نشانان اصفهان

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: هفته دوم شهریور سال جاری ۴۰۱ مورد اعزام تیم‌های عملیاتی امدادونجات از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه شهر اصفهان انجام شد که تعداد نجات‌یافتگان از حریق و حوادث ۲۳۸ نفر گزارش شده است.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در هفته دوم شهریور سال جاری ۱۳ هزار و ۱۴۴ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ توسط همشهریان و هموطنان برقرار و منجر به ۴۰۱ مورد اعزام اکیپ‌های اطفا یا امداد و نجات توسط ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه سطح شهر اصفهان انجام و پوشش ایمنی داده شده است.

وی افزود: از این تعداد ۱۳۸ مورد حریق بوده است که به ترتیب مربوط به منازل مسکونی با ۱۶ مورد، اماکن تجاری هشت مورد، حریق خودرو ۲۲ مورد و حریق درخت و فضای سبز ۷۹ مورد گزارش شد و منجر به اعزام تیم‌های اطفای حریق شده است.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: ۲۰۷ مورد حوادث مختلف از جمله تصادفات با ۲۰ مورد، محبوسی در اماکن و آسانسورها ۱۵۵ مورد که ۱۳۰ مورد عملیات نجات به دلیل قطع برق شبکه شهری بوده، حوادث ساختمانی از جمله گودبرداری، تخریب غیر اصولی و ریزش با ۱۵ مورد و فرونشست با دو مورد بوده است.

شریعتی گفت: در هفته دوم شهریور ۵۶ مورد تماس‌های منجر به اعزام برای ارائه خدمات ایمنی مضاعف به شهروندان گزارش شده است، همچنین تعداد ۲۸ مورد استقرار خودروهای اطفائیه در سطح شهر و ۱۱۱ مورد گشت ایمنی جهت شناسایی نقاط مخاطره‌آمیز و برای ارائه خدمات هرچه بهتر به شهروندان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان در ۴۰۱ عملیات موفق شدند جان ۲۳۸ نفر از شهروندان گرفتار در این حریق و حوادث را نجات دهند یا از صدمات بیشتر آن‌ها جلوگیری کنند، افزود: هفته گذشته دو نفر فوتی داشتیم که ناشی از حوادث رانندگی بوده است.

کد خبر 789173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.