پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی/ آغاز کاهش دمای روزانه از فردا

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از فردا روند کاهش دمای روزانه در سطح استان آغاز می‌شود و تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، محمد غیوری‌خواه در خصوص آخرین وضعیت جوی در استان اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از فردا تا روز یکشنبه شاهد افزایش شدت وزش باد در سطح استان هستیم.

وی افزود: در برخی مناطق استان، به ویژه مناطق بادخیز جنوبی، وزش باد شدیدتر و همراه با گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد بود، همچنین طی این مدت انتقال ذرات گرد و غبار به سایر نواحی، به ویژه نواحی مرکزی، دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی عنوان کرد: از فردا روند کاهش دمای روزانه در سطح استان و مشهد آغاز می‌شود و تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد؛ روزهای یکشنبه و دوشنبه افزایش ابرناکی و احتمال بارش‌های پراکنده در پاره‌ای از نقاط از شمال غرب را خواهیم داشت.

غیوری خواه با اشاره به اینکه در کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ١۴ و ٢٩درجه به ثبت رسیده است، گفت: امروز دمای هوای مشهد در گرم‌ترین حالت به ٣١ درجه و در خنک‌ترین ساعات به ١۵ درجه خواهد رسید.

طی شبانه‌روز گذشته، شهرستان‌های داورزن دمای ٣۶ درجه و فریمان با دمای ٩ درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشتر سرعت وزش باد ۴٧ کیلومتر بر ساعت از شهرستان تایباد گزارش شده است.

کد خبر 789165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.