هشدار سطح زرد هواشناسی برای کشاورزان گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی کشاورزی از عصر روز جمعه تا روز یکشنبه هفته آینده در استان خبر داد و گفت: طی این مدت به دلیل احتمال بروز بارش‌های پراکنده و موقتی شدید شالیکاران برداشت و جمع آوری هر چه سریع‌تر شلتوک‌های درو شده و انتقال به مکان‌های سرپوشیده را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، محمد دادرس امروز _پنجشنبه بیست‌ودوم شهریور_ اظهار کرد: از روز جمعه (به ویژه عصر و شب) تا اوایل هفته آینده نفوذ توده هوای نسبتاً ناپایدار و جریانات همرفتی به منطقه است.

وی از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی کشاورزی از عصر روز جمعه تا روز یکشنبه هفته آینده در استان خبر داد و افزود: طی این مدت به تناوب بارندگی (گاهی رگباری و شدید همراه با رعدوبرق)، وزش باد، مه آلودگی و مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ و کاهش دما به طور متوسط سه تا هفت درجه سانتی‌گراد در استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان تاکید کرد: کشاورزان طی این مدت از هوادهی شلتوک‌های برداشت شده در فضای آزاد خودداری کرده و آن را جهت خشک کردن به کارخانجات تحویل دهند و با توجه به بروز رعد و برق و صاعقه به خصوص در دامنه‌ها، کشاورزان در هنگام وقوع این پدیده نکات ایمنی را رعایت کنند و مکان امن پناه ببرند.

دادرس ادامه داد: به دلیل احتمال بروز بارش‌های پراکنده و موقتی شدید شالی‌کاران برداشت و جمع‌آوری هر چه سریع‌تر شلتوک‌های درو شده و انتقال به مکان‌های سرپوشیده را انجام دهند.

وی تاکید کرد: کارخانجات شالی‌کوبی با توجه به شدت و پراکندگی بارش‌ها در سطح استان، نسبت به انتقال یا ایجاد پوشش مناسب برای شلتوک‌ها دریافت شده از کشاورزان اقدام کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: شالی‌کاران با باز کردن خروجی کرت‌های مزارع شالیزاری در حال رسیدن از ماند آبی در مزارع جلوگیری کنند و با توجه به احتمال بارش‌های پراکنده انجام هر گونه عملیات محلول‌پاشی و سم‌پاشی در مزارع شالیزاری توصیه نمی‌شود.

کد خبر 789146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.