۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
هویت یک شهید تازه تفحص شناسایی شد

هویت همافر شهید محمد خاکی‌زاده که سال ۵۹ توسط گروهک‌های ضدانقلاب به شهادت رسیده بود، از طریق آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هویت همافر شهید محمد خاکی‌زاده که سال ۱۳۵۹ به همراه شهید حسین سامی‌مقام توسط گروهک‌های ضدانقلاب به شهادت رسیده بود، از طریق آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی شد.

سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به‌همراه فرمانده پایگاه هوایی هید نوژه و هیئت همراه، خبر تفحص و شناسایی این شهید والامقام را به بازماندگانش اعلام کردند.

هویت یک شهید تازه تفحص شناسایی شد

خاکی زاده هفدهم دی سال ۱۳۲۶ در شهرستان همدان به دنیا آمد و پدرش حسین و مادرش طوبا نام داشت؛ تا پایان دوره متوسطه در رشته ریاضی درس خواند و دیپلم گرفت و به عنوان همافر دوم ارتش در جبهه حضور یافت. وی سال ۱۳۵۵ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. ششم خرداد سال ۱۳۵۹ در سنندج هنگام درگیری با گروه‌های ضدانقلاب به شهادت رسید و پیکر مطهرش سال‌ها مفقود الاثر بود.

هویت یک شهید تازه تفحص شناسایی شد

پیکر مطهر شهید سرگرد حسین سامی مقام نیز مرداد ماه امسال پس از ۴۴ سال از روی کارت شناسایی بر جای مانده از او، شناسایی و بر دوش فرماندهان و کارکنان مرکز آموزش توپخانه ۵۵ نزاجا در اصفهان تشییع شد.

شهید سامی مقام یکی از اسطوره‌های مبارزه با دشمنان ایران اسلامی است که اول فروردین سال ۱۳۵۹ در عملیات نجات یکی از فرماندهان ارتش به نام شهید نصرت‌زاد به همراه تعدادی از هم‌رزمانش به اسارت حزب دموکرات درآمد تا اینکه در ۱۴ امرداد سال ۱۳۵۹ یعنی یک ماه و نیم قبل از آغاز جنگ تحمیلی به شهادت رسید.

کد خبر 789143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.