شهرداری‌ها نسبت به استانداردسازی پارک‌ها مسئول‌اند

مدیرکل استاندارد استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: هرچند برخی پارک‌ها دارای تجهیزات فایبرگلاسی هستند ولی اقدام به اخذ پروانه استاندارد نکرده‌اند، همچنین برخی از پارک‌ها از این کار سرباز می‌زنند، که واحدهای شهرداری در قبال هرگونه حادثه در این پارک‌ها، مسئول هستند.

مهدی پژوهش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به ایمن‌سازی وسایل و تجهیزات بازی کودکان در پارک‌ها، اظهار کرد: استانداردسازی تجهیزات موجود در پارک‌ها، استوار بر سه اصل بهداشت، ایمنی و سلامت است، عمده وسایل و تجهیزات بازی فلزی به دلیل این‌که سبب خراش و شکستگی در کودکان می‌شوند، ناایمن هستند.

وی با بیان این‌که این سازمان در قبال وسایل ورزشی پارک‌ها مسئولیتی ندارد، افزود: با توجه به قوانین جدید مبنی بر استفاده از وسایل استاندارد، به تمام شهرداری‌ها اعلام و ملزم شدند که از وسایل بازی با جنس فایبرگلاس یا پلاستیک استفاده کنند، همچنین کفپوش‌ها نیز جهت جلوگیری از آسیب‌های احتمالی از نوع کفپوش‌های گرانولی یا لاستیکی باید باشند.

مدیرکل استاندارد استان چهارمحال‌وبختیاری، با بیان این‌که با جدیت استانداردسازی وسایل پارک‌ها دنبال می‌شود، اضافه کرد: طی جلسات متعدد با دادستانی و شهرداری‌ها، پروانه استانداردسازی اکثر پارک‌های صادر شده است.

پژوهش گفت: هرچند برخی پارک‌ها دارای تجهیزات فایبرگلاسی هستند ولی اقدام به اخذ پروانه نکرده‌اند، همچنین برخی از پارک‌ها از این کار سرباز می‌زنند، که واحدهای شهرداری در قبال هرگونه حادثه در این پارک‌ها، مسئول هستند.

وی ادامه داد: سرباز زنی واحدهای شهرداری از ایمن سازی وسایل و تجهیزات مجموعه‌هایی در شهرستان سامان، سبب پلمپ این مجموعه‌ها شد، از فروردین سال آینده، با تمامی مجموعه‌ها و خانه‌های بازی که اصول ایمن سازی را رعایت نمی‌کنند برخورد و به دادستانی ارجاع داده می‌شوند.

مدیرکل استاندارد استان چهارمحال‌وبختیاری، خاطرنشان کرد: برای هر یک از وسایل پارک‌ها شاخص‌های از جمله مقدار ارتفاع، جنس، شیب، اندازه بدنه، وجود دارد، که استانداردسازی این وسایل باید مطابق با این ویژگی‌ها انجام شود.

پژوهش، تصریح کرد: شهرستان‌های بروجن، سامان و شهرکرد اقدامات مؤثری در ایمن‌سازی پارک‌ها صورت دادند که صرف این مسئله کافی‌نبوده و واحدهای شهرداری، باید به دنبال اخذ پروانه استاندارسازی وسایل و تجهیزات نیز باشند.

کد خبر 789129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.