اختلاف ۲ میلیون یورویی پرسپولیس با استقلال/ تراکتور و سپاهان در تعقیب سرخابی‌ها

تیم فوتبال پرسپولیس با ۱۷ میلیون‌یورو ارزشمندترین باشگاه ایرانی است و تیم‌های فوتبال استقلال، تراکتور و سپاهان در رده‌های بعدی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فصل بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران از اواخر مردادماه سال جاری آغاز شده است و هفته چهارم این مسابقات پس از وقفه دو هفته‌ای به‌علت برگزاری بازی‌های ملی و فیفادی، فردا و پس‌فردا پیگیری می‌شود؛ البته دیدار سرخابی‌های پایتخت به‌دلیل حضورشان در لیگ‌نخبگان آسیا به‌تعویق افتاده است.

باشگاه‌های حاضر در فصل ۱۴۰۴-۱۴۰۳ رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران برای کسب بهترین عنوان در لیگ‌برتر و همچنین جام‌حذفی و البته چهار تیم حاضر در لیگ‌نخبگان و لیگ سطح‌دوم آسیا برای کسب بهترین نتیجه در مصاف با رقبای متمول غرب و شرق آسیا، همه‌جوره سعی کردند خودشان را تقویت کنند اما در این راه با مشکلات متعددی مواجه شدند.

اختلاف ۲ میلیون یورویی پرسپولیس با استقلال/ تراکتور و سپاهان در تعقیب سرخابی‌ها

با توجه به این‌که قانون سقف‌بودجه از سال گذشته توسط فدراسیون فوتبال و سازمان‌لیگ تصویب شد و برای فصل جاری هم کماکان پابرجا ماند، باشگاه‌ها با موانع عجیب‌وغریبی برای جذب بازیکنان روبه‌رو شدند و نتوانستند آن‌طور که نیاز است فعالیت‌شان را در پنجره تابستانی نقل‌وانتقالات انجام دهند.

پس از هجمه‌های زیادی که به‌سمت مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان‌لیگ وارد شد، سرانجام شب گذشته مقرر شد که رقم ۷۵ میلیارد به سقف‌بودجه پرسپولیس و استقلال به‌عنوان نمایندگان ایران در لیگ‌نخبگان آسیا و ۶۰ میلیارد هم به سقف بودجه سپاهان و تراکتور به‌عنوان نمایندگان حاضر در سطح‌دوم لیگ‌قهرمانان آسیا اضافه شود و بدین ترتیب ثبت قرارداد چند بازیکن از استقلال و سپاهان بدون مشکل صورت پذیرفت.

اختلاف ۲ میلیون یورویی پرسپولیس با استقلال/ تراکتور و سپاهان در تعقیب سرخابی‌ها

البته که ارقامی که به سقف‌بودجه باشگاه‌های آسیایی اضافه شد به عملکرد استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور در لیگ‌نخبگان و سطح‌دوم لیگ‌قهرمانان آسیا بستگی دارد و چنانچه نتایج به‌دست آمده رضایت‌بخش نباشد و منجر به کاهش سهمیه ایران شود، احتمال دارد این رقم از سقف بودجه سال بعد تیم‌ها کسر شود.

با این تفاسیر، بر اساس آمار وب‌سایت ترنسفرمارکت، تیم فوتبال پرسپولیس تهران با ۱۷.۰۳ میلیون یورو به‌عنوان ارزشمندترین و گران‌قیمت‌ترین تیم فوتبال ایران تبدیل شد. همچنین تیم‌های فوتبال استقلال، تراکتور و سپاهان به‌ترتیب با ۱۵.۸۵، ۱۴.۹۰ و ۱۲.۳۵ میلیون یورو در رده‌های بعدی این جدول قرار دارند.

اختلاف ۲ میلیون یورویی پرسپولیس با استقلال/ تراکتور و سپاهان در تعقیب سرخابی‌ها

ضمن اینکه تیم‌های فوتبال گل‌گهر سیرجان، ملوان بندرانزلی، فولاد خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان، خیبر خرم‌آباد، نساجی مازندران، استقلال‌صنعتی خوزستان، چادرملو اردکان، آلومینیوم اراک، صنعت‌مس رفسنجان، شمس‌آذر قزوین و هوادار تهران در جایگاه‌های پنجم تا شانزدهم فهرست ارزشمندترین‌های فوتبال ایران ایستاده‌اند.

کد خبر 789117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدرضا IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    1 0
    بازم پرسپولیسا میان شکایت میکنن ما بازیکن نداریم .