رکورد جدید تیم‌ملی فوتبال ایران با ژنرال / یوزهای ایرانی بالاتر از اسپانیا و آرژانتین

تیم‌های ملی فوتبال کلمبیا و ایران با یک‌شکست پس از مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲، شکست‌ناپذیرترین تیم‌های ملی فوتبال در جهان لقب گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رقابت‌های ملی فوتبال دنیا طی دو هفته اخیر با انجام مسابقات مقدماتی جام‌جهانی در قاره‌های آسیا و آمریکای‌جنوبی و همچنین برگزاری لیگ ملت‌های اروپا پیگیری شد و با ثبت نتایج جالب‌توجه به پایان رسید و به‌دنبال فیفادی ماه سپتامبر، یک رکورد براساس آمار وب‌سایت ترنسفرمارکت ثبت شد.

تیم‌های ملی فوتبال امارات و ایران روز _سه‌شنبه بیستم شهریور_ از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه هزاع بن‌زائد شهر العین در دور دوم مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ با قضاوت «کیم‌جونگ یئوک» از کره‌جنوبی رودرروی یکدیگر قرار گرفتند که این بازی با برتری یک بر صفر به سود شاگردان امیر قلعه‌نویی به پایان رسید تا ایران دومین تیم شکست‌ناپذیر جهان شود.

رکورد جدید تیم‌ملی فوتبال ایران با ژنرال / یوزهای ایرانی بالاتر از اسپانیا و آرژانتین

طبق آخرین آمار به‌ثبت رسیده در بازی‌های ملی فوتبال دنیا در فیفادی‌های اخیر، تیم‌ملی فوتبال ایران با تنها یک‌شکست در ۲۳ بازی خود بعد از جام‌جهانی ۲۰۲۲، پس از تیم‌ملی فوتبال کلمبیا در رده دوم جدول کمترین تعداد باخت قرار گرفت. گفتنی است تنها شکست تیم‌ملی فوتبال ایران بعد از جام‌جهانی، مقابل قطر در نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا رقم خورد.

سال گذشته بود که براساس رنکینگ فیفا، تیم‌ملی فوتبال ایران با رقبایی که همگی جزو تیم‌های درجه دوم و سوم فوتبال آسیا و جهان محسوب می‌شدند و هیچ‌گاه شاگردان قلعه‌نویی برابر حریفی قدرتمندتر از خود (بالاتر از رنکینگ ۲۱ فیفا) بازی نکرد، ۹ پیروزی و دو تساوی کسب کرد و با دریافت هفت گل در طول ۱۱ مسابقه آمار خوبی به‌جا گذاشت که رکورد شکست‌ناپذیری را برای یوزهای ایرانی در سال ۲۰۲۳ به‌دنبال داشت و مأموریت شاگردان امیر قلعه‌نویی در سال ۲۰۲۴ هم تداوم پیدا کرد.

رکورد جدید تیم‌ملی فوتبال ایران با ژنرال / یوزهای ایرانی بالاتر از اسپانیا و آرژانتین

تیم‌ملی فوتبال کلمبیا که یکی از آماده‌ترین ورژن‌های خود را طی ماه‌های اخیر به فوتبال آمریکای‌جنوبی نشان داده است نیز موفق شد تیم ملی فوتبال آرژانتین که قهرمان جام‌جهانی، قهرمان کوپا آمه‌ریکا و قهرمان فینالیسیما به‌شمار می‌رود را با نتیجه دو بر یک شکست دهد و ضمن انتقام گرفتن از آلبی‌سلسته پس از شکست در فینال کوپا آمه‌ریکا و رقم زدن پنجمین باخت آن‌ها طی چهار سال اخیر، شکست‌ناپذیرترین تیم‌ملی فوتبال جهان لقب بگیرد.

در فهرست شکست‌ناپذیرترین تیم‌های ملی فوتبال جهان، پس از تیم‌های ملی فوتبال کلمبیا و ایران که به‌ترتیب در ۲۵ و ۲۳ بازی اخیرشان متحمل یک‌شکست شده‌اند؛ تیم‌ملی فوتبال اسپانیا قرار دارد که طی ۲۳ بازی اخیر خود دو باخت را تجربه کرده است و سپس تیم‌ملی فوتبال آرژانتین ایستاده که در ۲۲ بازی دو مرتبه رنگ باخت را دیده است.

رکورد جدید تیم‌ملی فوتبال ایران با ژنرال / یوزهای ایرانی بالاتر از اسپانیا و آرژانتین

همچنین تیم‌ملی فوتبال مراکش با دو شکست در ۱۹ بازی در جایگاه پنجم، تیم‌ملی فوتبال الجزایر با سه شکست در ۲۶ دیدار اخیر خود در جایگاه ششم، تیم‌ملی فوتبال سنگال با تحمل سه باخت در ۲۵ بازی اخیر در جایگاه هفتم، تیم‌ملی فوتبال ازبکستان با سه شکست در ۲۴ بازی قبلی در جایگاه هشتم و تیم‌های ملی فوتبال انگلیس و کره‌جنوبی با سه شکست در ۲۳ بازی اخیر در رده‌های نهم و دهم این فهرست دیده می‌شوند.

آمار ثبت‌شده توسط وب‌سایت ترنسفرمارکت براساس بازی‌های رسمی و تدارکاتی تیم‌های ملی فوتبال جهان در فیفادی‌های اخیر پس از جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر است و باید دید در فیفادی‌های آینده، این جدول دست‌خوش تغییراتی خواهد شد یا خیر. ضمن اینکه تیم‌ملی فوتبال ایران می‌تواند باتوجه به رقبایی که پیش‌رو دارد، به صدر جدول شکست‌ناپذیرترین تیم‌های ملی فوتبال دنیا هم برسد.

کد خبر 789090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.