نت‌بال اصفهان در مسیر توسعه

رئیس انجمن نت‌بال استان اصفهان گفت: یکی از اولویت‌های ما، ایجاد دیدگاه فرهنگی در خصوص ورزش بانوان است. همچنین ما در تلاش هستیم اولین مدرسه نت‌بال کشور را با همکاری حامیان راه‌اندازی کنیم.

مسعود پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ورزش نت‌بال دو سال پس از ابداع بسکتبال در انگلستان و با توجه به شرایط بدنی بانوان، به منظور کاهش آسیب‌پذیری و ایجاد محیطی مناسب‌تر برای آنان، به وجود آمد. این ورزش که قدمتی ۱۳۲ ساله دارد (از سال ۱۸۹۳ میلادی تا کنون)، شباهت‌های زیادی به بسکتبال دارد، اما با قوانین خاص خود از جمله ممنوعیت دریبل و وجود نداشتن صفحه پشت سبد، ویژگی‌های منحصر به فردی را ارائه می‌دهد.

وی افزود: از قوانین این ورزش می‌توان به شباهت‌های آن با بسکتبال اشاره کرد. در عین حال، رگه‌هایی از هندبال نیز در آن دیده می‌شود. 

رئیس انجمن نت‌بال استان اصفهان خاطرنشان کرد: این ورزش از سال گذشته وارد ایران شد و انجمن نت‌بال زیرمجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی کار خود را آغاز کرد. استان اصفهان اولین استانی بود که حلقه نت‌بال را ساخت و اولین تیمی بود که تمرینات تیمی را آغاز کرد.

رئیس انجمن نت‌بال استان اصفهان گفت: استقبال از این ورزش در استان اصفهان بی‌نظیر بوده است. در جهان، نت‌بال آقایان همواره ضعیف‌تر و کمرنگ‌تر از نت‌بال بانوان بوده است. اما با توجه به قدمت بسکتبال در اصفهان و حمایت‌های باشگاه‌های سپاهان و ریف ایران آینده روشنی برای توسعه نت‌بال در این استان متصور است.

وی با اشاره به نقش کلیدی باشگاه‌های سپاهان و ریف ایران گفت: باشگاه‌های سپاهان و ریف ایران اعتماد زیادی به این رشته داشتند و با سرمایه‌گذاری و حمایت‌های مستمر خود، به ما کمک کردند تا نت‌بال در استان اصفهان جان بگیرد.

رئیس انجمن نت‌بال استان اصفهان خاطرنشان کرد: حمایت‌های سپاهان و ریف ایران نه تنها به ما کمک کرد تا اولین تیم‌های استان شکل بگیرند، بلکه مشوق باشگاه‌های کوچک‌تر نیز شد تا در این مسیر حرکت کنند. اقدام سپاهان و ریف ایران نمونه‌ای بارز از تعهد به توسعه ورزش در ابعاد گسترده‌تر است.

وی ادامه داد: اولین دوره مسابقات نت‌بال کشور از بیست‌وچهارم لغایت بیست‌وهفتم شهریور در سالن شهید میثمی برگزار می‌شود. این مسابقات با حضور ۱۲ استان و ۱۴ تیم برگزار می‌شود. از استان اصفهان، دو باشگاه ریف ایران و فولاد مبارکه سپاهان حضور خواهند داشت.

پناهی افزود: این مسابقات هم به عنوان مسابقات قهرمانی کشور و هم انتخابی تیم ملی برای آماده‌سازی مسابقات قهرمانی آسیا در شهر بنگلور هند برگزار می‌شود. احتمالاً اردوهای تیم ملی نیز در اصفهان برگزار خواهد شد، زیرا ممکن است اکثر بازیکنان از این استان باشند.

وی در پایان گفت: یکی از اولویت‌های ما، ایجاد دیدگاه فرهنگی در خصوص ورزش بانوان است. همچنین ما در تلاش هستیم اولین مدرسه نت‌بال کشور را با همکاری حامیان راه‌اندازی کنیم.

به گزارش ایمنا، مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی نت‌بال با همکاری و حمایت معاونت ورزشی شهرداری اصفهان، اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان، انجمن نت‌بال ایران، کارخانه فولاد مبارکه، باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و باشگاه ریف ایران، از بیست‌وچهارم الی بیست‌وهفتم شهریور به میزبانی استان اصفهان و در سالن شهید میثمی برگزار می‌شود. در این رقابت‌ها، ۱۴ تیم از استان‌های خراسان رضوی، مرکزی، کرمانشاه، فارس، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، البرز، گیلان، اردبیل، زنجان، تهران و اصفهان حضور خواهند داشت.

کد خبر 789089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.