مجرمان سابقه‌دار نباید از تخفیفات قانونی بهره‌مند شوند

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: مجرمین سابقه دار و زندانیانی که پیش تر مرتکب سرقت شده‌اند نباید از امتیازاتی مانند مرخصی و دیگر ارفاقات قانونی بهره ببرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، رضا براتی زاده امروز _ چهار شنبه بیست و یکم شهریور _ در ستاد کنترل مجرمان خطرناک خراسان شمالی با اشاره به تعدد و تکثر عوامل زمینه ساز شکل گیری جرایم، اظهار کرد: خاستگاه و کانون‌های تولید جرایم به طور کلی ارتباط معناداری با مؤلفه‌های جغرافیایی و جمعیتی دارند.

وی افزود: این شرایط از عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی متأثر می‌شوند و طبعاً هر کدام از این موارد به نحو مقتضی می‌توانند در بروز آسیب‌های اجتماعی نقش آفرینی کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: صرف نظر از میزان نقش و سهم هر یک از عوامل مؤثر در وقوع جرایم به نظر می‌رسد یک یا چند دستگاه به تنهایی نمی‌توانند در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم عملکرد موفقی داشته باشند.

براتی زاده گفت: تحقق سیاست‌ها، برنامه‌ها و اهداف پیش بینی شده مشارکت حداکثری همه ارکان حاکمیت و همراهی مردم را می‌طلبد و در این میان باید اذعان داشت قابلیت‌های سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در مناسبات اجتماعی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: مجرمین سابقه دار و زندانیانی که پیش تر مرتکب سرقت شده‌اند نباید از امتیازاتی مانند مرخصی و دیگر ارفاقات قانونی بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: آرامشی که در حال حاضر وجود دارد به راحتی به دست نیامده و حقیقت امر این است که برای صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی، حفاظت از کیان ایران عزیزمان و برقراری نظم و امنیت در تمامی سطوح فداکاری‌ها و از خودگذشتگی های فراوانی انجام شده است.

کد خبر 789039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.