کردستان ۲.۵ برابر سرانه کشوری صندلی سینمایی در اختیار دارد

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: استان کردستان با در اختیار داشتن ۲.۵ برابر سرانه کشوری صندلی سینمایی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است که این امر نشان دهنده فهم و درک درست متولیان امر در زمینه این صنعت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسعد فرهادی امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم شهریور_ به مناسبت روز ملی سینما با حضور در جمع کارکنان شاغل در پردیس سینمایی بهمن سنندج، اظهار کرد: سینما به‌عنوان یک هنر و رسانه اهمیت زیادی در جامعه و فرهنگ دارد و این اهمیت از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است.

وی افزود: سینما نه تنها یک هنر و صنعت است، بلکه بخشی از زندگی فرهنگی و اجتماعی انسان‌ها را شکل می‌دهد و نقشی حیاتی در شکل‌گیری و انتقال تجربیات و ارزش‌های انسانی دارد.

رئیس حوزه هنری کردستان ادامه داد: این هنر صنعت در تقویت هویت ملی و فرهنگی با آموزش و آگاهی سازی که انجام می‌دهد به تحریک تفکر و احساسات کمک کرده و تقویت بنیان خانواده را ممکن می‌سازد.

فرهادی گریزی به نقش متصدیان سالن‌های سینمایی زد و گفت: نقش کارکنان سینمایی سیار متنوع و مسئولیت‌پذیر است و نیاز به مهارت‌های مدیریتی، ارتباطی و سازمانی قوی دارد.

وی اضافه کرد: سالن‌های سینمایی تنها مکان‌هایی برای تماشای فیلم‌ها نیستند، بلکه نقاط کانونی برای تجربه فرهنگ، هنر و تعامل اجتماعی در جوامع هستند و استان کردستان در این زمینه با در اختیار داشتن ۲.۵ برابر سرانه کشوری صندلی سینمایی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است که این امر نشان دهنده فهم و درک درست متولیان امر در زمینه این صنعت است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با قدردانی از زحمات همکاران تلاشگر پردیس‌های سینمایی بهمن سنندج، آزادی بیجار و مهر سقز، افزود: هم اکنون حوزه هنری استان کردستان با تلاش همکاران شاغل در این پردیس‌های سینمایی بخش اعظمی از فعالیت‌های هنری و فرهنگی استان را پوشش می‌دهد و این مهم سبب ارتقای سطح فرهنگ و هنر استان نیز شده است.

فرهادی، پردیس سینمایی بهمن سنندج را یکی از پردیس‌های بسیار ارزشمند کشور عنوان کرد و با قدردانی از تلاش‌های رؤسای اسبق حوزه هنری و حمایت مسئولان استانی، تصریح کرد: به‌روزرسانی مداوم امکانات و تجهیزات و توجه به ایجاد محیطی با نشاط برای مخاطبین با امکانات بسیار ارزشمند از جمله گالری، استودیو صدا و دوبله، سالن روباز و سالن‌های متعدد سینمایی و نمایش همزمان فیلم‌های روز و توجه به تمام ذائقه‌های مخاطبین این پردیس را به یک مجموعه کامل فرهنگی و هنری تبدیل کرده است.

وی با اشاره به آماده بودن دو سالن سینمایی حوزه هنری در نایسر، گفت: به‌رغم اینکه دو سالی است که تعهدات حوزه هنری و مؤسسه تبلیغات بهمن سبز در آماده سازی و نصب تجهیزات در این پردیس به پایان رسیده و آماده اکران فیلم نیز است به دلیل عدم رفع مشکلات پیمانکاری هنوز موفق به راه‌اندازی این امکان نشده‌ایم که امیدواریم به زودی شاهد آغاز به کار این دو سالن سینمایی نیز باشیم.

در پایان این دیدار رئیس حوزه هنری استان کردستان با تبریک ۲۱ شهریور ماه روز ملی سینما با اهدای لوح و هدیه از تلاش همکاران شاغل در مجموعه امور سینمایی حوزه هنری استان کردستان تقدیر به عمل آورد.

کد خبر 789036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.