رشد ۱۳۰ درصدی صادرات کالا از مرزهای کرمانشاه به عراق

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: صادرات کالاهای خروجی از گمرکات مرزی استان کرمانشاه در پنج ماهه نخست سال‌ جاری ۱۳۰ درصد رشد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم شهریور_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی پنج ماهه سپری شده از سال جاری دو میلیارد و ۶۸۴ میلیون و ۹۹ هزار دلار کالای صادراتی به وزن سه میلیون و ۷۵ هزار تن از گمرکات مرزی استان کرمانشاه به کشور عراق ارسال شده است.

وی افزود: این میزان کالای صادراتی خروجی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش رشدی ۱۳۰ درصدی و از حیث وزن افزایش ۴ درصدی را داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: از این مقدار کالای صادراتی خروجی، گمرک پرویزخان با یک میلیارد و ۶۱۱ میلیون و ۷۴۴ هزار دلار کالا به وزن یک‌میلیون ۳۰۱ هزار و ۳۸۲ تن بیش حجم کالای صادراتی خروجی از مرزهای استان را به خود اختصاص داده است.

عباس‌زاده سهم گمرک خسروی از خروج کالای صادراتی در این مدت را ۴۳۴ میلیون و ۶۹۷ هزار دلار کالا به وزن ۶۷۰ هزار و ۶۱۵ تن عنوان و اضافه کرد: حجم کالای صادراتی از گمرک سومار طی پنج ماهه نخست سال‌جاری ۴۴۷ میلیون و ۱۴۱ هزار دلار کالا به وزن ۷۴۰ هزار و ۸۵ تن و سهم گمرک شیخ‌صله در این مدت ۱۷۰ میلیون و ۴۳۱ هزار دلار به وزن ۲۳۸ هزار و ۱۱۲ تن و ۲۰ میلیون و ۸۵ هزار دلار به وزن ۱۲۵ هزار تن سهم گمرک شوشمی بوده است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه‌وتره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف عنوان کرد.

کد خبر 788997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.