آماده‌باش تمام اکیپ‌های راهداری گیلان در تعطیلات پایانی شهریور

مدیرکل راهداری‌ وحمل‌ونقل جاده‌ای گیلان از آماده‌باش تمام اکیپ‌های راهداری استان در تعطیلات پایانی شهریور خبر داد و گفت: طی این مدت ۳۶ گشت راهداری گیلان فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، غلامعلی نیک‌فهم ظهر امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم شهریور_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با آغاز موج دوم سفرهای تابستانی و پیش‌بینی افزایش سفرهای جاده‌ای به گیلان و به تبع آن احتمال افزایش آمار تصادفات، به منظور ارتقا سطح ایمنی راه‌های استان، استفاده از ۳۶ گشت راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در طول شبکه راه‌های گیلان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: گشت‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان ضمن هماهنگی نزدیک با پلیس راه استان، نواقص احتمالی در جاده‌ها شامل اصلاح گاردریل و روشنایی جاده‌ها، شست‌وشو تابلوها، علائم و نظافت جاده‌ها را در دستور کار قرار داده است تا در پایان هفته که با تعطیلات مواجه هستیم بتوانیم با حداقل ترافیک و تصادف، روزهای خوشی را برای شهروندان و مسافران به ارمغان بیاوریم.

نیک‌فهم از رانندگان خواست تا در صورت تردد در محورهای مواصلاتی استان گیلان و مواجه شدن با ترافیک در جاده‌ها با صبر و بردباری حرکت کنند و از تغییر مسیر به حاشیه خاکی جاده و یا لاین مخالف پرهیز کنند تا سایر مسافران نیز بتوانند در کوتاه‌ترین زمان به مقصد خودشان برسند.

وی همچنین گفت: در سه ماهه تابستان امسال، عملیات بهسازی و شن‌ریزی ۳۰ کیلومتر از راه‌های روستایی گیلان به ویژه در روستاهای کم برخوردار و محروم با قراردادی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان ادامه داد: عملیات بهسازی، مرمت و شن‌ریزی و تسطیح و زیرسازی راه‌های روستایی در شهرستان‌های رشت، رودبار، بندرانزلی، رودسر، املش، آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا و شفت به منظور بهبود زیرساخت و توسعه روستاها اجرا شده است و طی روزهای آینده به اتمام خواهد رسید.

نیک‌فهم افزود: روکش آسفالت محور فرعی تنکابن_ رودبار به طول یک کیلومتر و اتصال بین بخش رحمت‌آباد و بخش مرکزی و ایمن‌سازی، تکمیل دیوار ضامن به طول یک کیلومتر اجرا شده است و با اجرای این پروژه بالغ بر ۳۰ خانوار از روستاییان این منطقه از نعمت آسفالت برخوردار شدند.

وی گفت: با توجه به گردشگر پذیر بودن شهرستان رضوانشهر و لزوم داشتن روکش آسفالت در راه‌های روستایی جهت تردد ایمن گردشگران و روستاییان منطقه، پنج کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های روستایی انگوشت - آقا سیدصالح، گیل‌چالان، رودسر، قلم باغ و صفر محله به زودی آغاز می‌شود و با اجرای این پروژه، ۹۵۰ خانوار منطقه از نعمت راه مناسب بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 788986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.