خبرنگاران از شهردار اصفهان چه پرسیدند؟

شهردار اصفهان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست خبری علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان امروز _ چهارشنبه بیست‌ویکم شهریور_ با حضور ۸۰ نفر از اصحاب رسانه در خانه مشروطیت برگزار شد؛ در این نشست، خبرنگاران به تشریح سوالات خود در حوزه‌های مختلف درآمدی، شفافیت، پروژه‌های عمرانی از جمله پل صاحب روضات، بافت تاریخی، انتصابات، حمل‌ونقل، مسائل زیست محیطی و معلولان پرداختند.

شهردار اصفهان نیز به پاسخگویی به سوالات مطرح شده پرداخت که مهمترین سوالات در این جلسه به شرح زیر است:

خبرنگاران از شهردار اصفهان چه پرسیدند؟

روزنامه کیهان: سایت‌های مختلف را بررسی کردم و سخنان فکورانه شما در بدرقه تیم‌ملی مورد تحسین بود.

به‌رغم‌تلاش مدیران قبلی، شما شهر را در شرایط عادی تحویل نگرفتید، بلکه در حالت بحران‌زده تحویل گرفتید؛ بر این اساس برای حل طلاق عاطفی بین مردم و شهر چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

برای تعاملات در عرصه بین‌الملل به‌ویژه شهرهای خواهرخوانده و تعادل‌بخشی در مناطق مختلف شهر چه اقداماتی انجام شده است؟

از دولت چهاردهم چه انتظاراتی برای رفع مشکلات مردم دارید؟

پایگاه خبری همراز: به نظر می‌رسد با شعارهایی که روز اول وارد مسئولیت شدید، کمی فاصله گرفتید که این موضوع جای تعجب دارد؛ در اولین نشست خبری از شناسایی و تشکیل پرونده قضائی برای ۱۲ نفر از کارکنان متخلف شهرداری خبر دادید که مشخص نشد سرانجام آن‌ها چه شد؟

دامنه تخلفات و وام‌های عشقی به شهرداری اصفهان کشیده شده و بیان شده است مصوبه هیئت مدیره داشته که بازهم تخلف محرز است.

خبرنگاران از شهردار اصفهان چه پرسیدند؟

هفته‌نامه سیبه: اگر شورای اسلامی شهر را جمع کنیم، بسیاری از هزینه‌ها را جمع کرده‌ایم.

مدیر یکی‌از مناطق شهرداری اصفهان تخصص کافی را برای این مسئولیت ندارد؛ از شما می‌خواهیم در مدت باقی‌مانده بر سختی وظایف بیفزایید و برخی مدیران ناکارآمد را برکنار کنید.

پایگاه خبری رهاورد و خبرگزاری شبستان: پیرامون گذر تاریخی کمر زرین ابهامات و مشکلاتی با دادگستری در حوزه آثار تاریخی موجود در این محور وجود دارد؛ آینده این گذر پس از این فرصت سه ماهه تعیین شده چگونه خواهد بود؟

روزنامه‌های سازندگی و اتحاد ملت: شورای مشورتی بانوان که مقرر شده بود در شهرداری تشکیل شود، اگر شکل گرفته چه دستاوردی داشته و اگر تحقق نیافته علت آن چیست؟ چه کاری در حوزه زنان در شهر انجام شده است که قابل لمس باشد؟

همچنین کمک‌های بلاعوض به مجموعه‌های فرهنگی که از سوی مدیریت شهر انجام می‌شود، چه دستاوردی برای شهر داشته است؟

آیا اجباری برای شما در ارائه طرح‌های دو فوریتی که به صحن شورا می‌برید، وجود دارد؟

خبرنگاران از شهردار اصفهان چه پرسیدند؟

رسانه انتخاب: ارقام و اخباری درباره موضوع فرونشست مطرح می‌شود که از نابودی شهر اصفهان در سال‌های ۱۴۰۹ تا ۱۴۱۸ خبر داده می‌شود؛ شهرداری اصفهان تکلیف مردم را درباره این اخبار و آمار مشخص کند که آیا درست است یا نه و چه باید کرد؟

روزنامه اصفهان امروز: درباره احداث پل صاحب روضات روشنگری شود که آیا ساخت آن ایراد مهندسی داشته است یا خیر؟ 

پایگاه خبری گردشگران: شهرداری در حوزه میراثی حالت تسهیلگری دارد، چه اقداماتی برای فعال شدن مجموعه‌های گردشگری دارید تا با خشکی زاینده‌رود شهر از نفس نیفتد؟ آیا در نقاط مختلف شهر ظرفیت‌هایی همچون باغ فدک برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است؟

رسانه علم و فناوری: در حوزه دانش‌بنیان به چه میزان شهرداری از محصولات دانش‌بنیان‌ها استفاده کرده است؟ پیرامون مسائل شهر چه پژوهش‌هایی انجام شده است؟

رسانه خبر آنلاین: سال ۱۴۰۱ با توجه به کدگذاری، ۳۰۰ درخت در منطقه یک قطع شده است، علت این قطعی چه بوده و آیا امکان راستی آزمایی برای بررسی علت قطع درختان وجود دارد؟

خبرنگاران از شهردار اصفهان چه پرسیدند؟

همچنین خبرنگار این رسانه درباره اینکه آیا فردی که عامل حریق درخت مقابل ساختمان شهرداری بوده، توسط دوربین‌ها شناسایی شده است؟ جشنواره‌هایی که برگزار می‌شود چه دستاوردی برای شهر داشته است؟

روزنامه دنیای اقتصاد: شهرداری چه می آن توانسته از دولت اوراق مشارکت دریافت کند؟ از تعارض منافع که امور مشارکت‌های مردمی با برخی پروژه‌ها دارد باید گزارشی اعلام شود؟

در گذشته قول و قرارهایی با مدیر هتل چهارباغ گذاشته شده بود اما با پیاده‌راه شدن چهارباغ عباسی عملیاتی نشد؛ تعامل سنت خوبی است، اما احترام به قانون نیز مهم است؛ در این راستا می‌طلبد راهی برای هتل چهارباغ و تردد خودروهای آن مجموعه گشوده شود؟

صدای جویا: اصفهان چند سالی است که با موضوع آلودگی هوا، محیط زیست و خشکی زاینده‌رود مواجه است؛ در حوزه محیط‌زیست، کاهش آلودگی هوا و فرونشست زمین چه اقداماتی را انجام دادید تا شهروندان در شهر خود ماندگار شوند؟

با توجه به در پیش‌رو بودن فصل مدارس، در موضوع ترافیک چه اقداماتی را انجام دادید؟

چه میزان از بودجه ۱۴۰۳ محقق شده است؟

خبرگزاری ایمنا: جنابعالی یک شعار و چند محور را ابتدای دوره مطرح کردید؛ شعار و گفتمان مدیریت شهری، (اصفهان من شهر زندگی) بود و شاخص‌هایی را برای سنجش این گفتمان طرح کردید که یکی از آنها نگاه متفاوت به مناطق کم برخوردار شهر و شاخص‌های زنده بودن شهر بود.

سوال من این است به طور خلاصه بفرمائید بعد از سه سال چه تغییر قابل سنجشی در مناطق کم برخوردار شهر و افزایش معدل زیست پذیر شدن شهر رخ داده است؟

سوال دوم اینکه سه سال پیش که مدیریت شهری را بر عهده گرفتید بزرگترین گره شهر در کدام بخش بود و در حال حاضر با چه گره‌هایی مواجه هستیم و کدام گره باز شده است؟

خبرنگاران از شهردار اصفهان چه پرسیدند؟

روزنامه راه مردم: در اولین‌نشست خبری اعلام‌کردید که برای ۱۲ نفر متخلف پرونده قضائی صادر شده است؛ آماری از افراد متخلف در دوران تصدی خود بفرمائید؛ در این مدت چه تعداد تخلف کرده‌اند؟

ایسنا: در این مدت حواشی برای مسجد کازرونی پیش آمد و در نهایت قرار بر توقف موضوع بود، اما در این مدت بعضی شایعات مطرح شد که شهرداری منطقه مجدد مجوز صادر کرده و قرار است در همین چند روز اقداماتی انجام شود؛ این موضوع واقعیت دارد؟

اصفهان زیبا: گلایه‌های سیدرضا نریمانی یکی از مداحان مشهور شهر اصفهان از شهرداری و ماجرای جریمه ۲۰ میلیاردی چه بوده است؟

زاینده‌رود: رفع مشکل زمین‌های علی‌آباد کلنگان به کجا رسید؟ وضعیت اتوبوس‌های شهر به کجا می‌رسد؟

در جریان اتفاقات اخیر حوزه ورزش در اصفهان، بازیکنان تیم ملی باید عذرخواهی می‌کردند، چرا شما عذرخواهی کردید؟

خبرنگاران از شهردار اصفهان چه پرسیدند؟

گنجینه نیوز: از عدم حمایت شهرداری از رسانه‌ها گلایه دارم و سوال دیگری که دارم این است که علت تعطیلی مترو در روزهای تعطیل چیست؟

خرابی پله‌های مترو باید مورد پیگیری و توجه قرار گیرد، زیرا روزانه تعداد زیادی از شهروندان مجبور به استفاده از آن هستند.

پایگاه خبری توان‌نگار: لزوم در نظر گرفتن شرایط با قیمت مناسب برای معلولان و استفاده از نظر صاحب‌نظران در این باره باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 788977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.