سال تحصیلی جدید مشکلی در پرداخت معوقات معلمان نداریم

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای سال تحصیلی جدید با مواردی همچون کمبود معلم یا معوقات پرداختی به معلمان روبه‌رو نخواهیم بود تا با گذر از این موارد به مسائل مهم‌تری بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، احمد محمودزاده عصر امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم شهریور_ در نشست ستاد طرح مهر استان قزوین اظهار کرد: بدون مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادها امکان ندارد بتوانیم مدیریت جمعیت ۱٠ میلیون نفری دانش‌آموزان را به نحو احسن انجام دهیم، بنابراین تمام دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط باید در این زمینه با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای اجرای هرچه بهتر طرح مهر اضافه کرد: شرایط لازم برای حضور بیشتر و مؤثرتر اولیای دانش‌آموزان برای تربیت نیروی عظیم انسانی باید در مدارس فراهم شود و قزوین باید جزو استان‌هایی باشد که بهترین استفاده را از این ظرفیت‌ها داشته باشد.

لزوم به‌کارگیری خلاقیت برای جلب مشارکت اولیای دانش‌آموزان

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: هر استانی باید از خلاقیت‌ها و ابتکارات ویژه خود برای مشارکت هرچه بیشتر اولیای دانش‌آموزان در امور مدارس استفاده و گزارش آن را به وزارت آموزش‌وپرورش ابلاغ کند.

محمودزاده افزود: امسال تصمیم بر آن شده که به جای برگزاری آزمون‌ها در شهریورماه نسبت به برگزاری آن در مردادماه اقدام شود و برخی از استخدام‌هایی که سال گذشته تا این زمان نهایی نشده بود، امسال نهایی شده زیرا در مجموع هدف ما این است که چند ماه جلوتر حرکت کنیم. تلاش داریم تمام موضوعات را قوی‌تر از گذشته پیگیری کنیم و تا امروز هم عملکرد موفقی به ثبت رساندیم.

وی با بیان اینکه می‌کوشیم تا پروژه مهر را قوی‌تر از گذشته اجرا کنیم، ادامه داد: با توجه به نگاه حمایتی که وزیر آموزش و پرورش در دولت چهاردهم و مجلس دارند، برخی از موضوعاتی که در حوزه استخدامی در سال گذشته مطرح شد، ولی پیگیری‌های لازم برای تحقق آن صورت نگرفت، در سال جاری تحقق می‌یابد.

مشکل حقوق معوقه معلمان نداریم

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بسیاری از محدودیت‌های استخدامی سال گذشته برای سال جاری حذف شده است، گفت: امیدواریم همه این موارد کمک کند تا حوزه سخت‌افزاری آموزش و پرورش دغدغه اصلی مسئولان نباشد.

محمودزاده اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای سال تحصیلی جدید با مواردی مانند کمبود معلم یا معوقات پرداختی معلمان روبه‌رو نخواهیم بود تا با گذر از این موارد به مسائل مهم‌تری بپردازیم، زیرا همه ما باید دغدغه کیفیت آموزشی و ورود به حوزه‌های فرهنگی دانش‌آموزان را داشته باشیم.

وی بزرگ‌ترین و مهمترین سرمایه کشور را دانش‌آموزان دانست و ادامه داد: هر اندازه برنامه‌ریزی ما برای دانش‌آموزان دقیق‌تر باشد، قطع به یقین به همان اندازه آموزش‌های ارائه‌شده به آنان باکیفیت‌تر خواهد بود. ما هم قبول داریم که در قسمت‌هایی از آموزش‌وپرورش مشکلات و نارسایی‌هایی وجود دارد که اگر برطرف شود، کیفیت آموزش‌ها افزایش می‌یابد.

لزوم مشارکت با شهرداری‌ها برای ساماندهی سرویس رفت‌وآمد دانش‌آموزان

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی کشور با ذکر اینکه اگر سازماندهی نیروی انسانی درست انجام نشود، سایر اقدامات مورد نیاز هم به درستی صورت نمی‌گیرد، گفت: در این صورت با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهیم شد و به همین خاطر اگر موردی مرتبط با وزارتخانه است، باید گزارش شود تا پیگیری‌های لازم برای رفع این مشکلات صورت بگیرد.

محمودزاده افزود: تصحیح اوراق دانش‌آموزان نباید با تأخیر انجام شود و ضرورت دارد دانش‌آموزان به بهترین شکل ممکن برای تحصیل در رشته‌های مختلف هدایت شوند. همچنین سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان به ویژه سرویس دانش‌آموزان استثنایی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: تلاش داریم سرویس رفت‌وآمد دانش‌آموزان استثنایی توسط آموزش‌وپرورش پرداخت شود و اگر کمبودی در این زمینه وجود دارد، با همکاری و مشارکت شهرداری‌ها باید جبران شود.

کد خبر 788950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.