مناسبات دوجانبه و تحولات غزه محور گفت‌وگو با پزشکیان است

نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: محور گفت‌وگوهای رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه حول مسائل منطقه‌ای و تحولات در غزه و ارتقا همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های اقتصادی، امنیتی و تجاری و مشارکت در پاره‌ای از بخش‌های توسعه‌ای است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که محور گفت‌وگوهای امروز _چهارشنبه بیست و یکم شهریور_ با مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه حول مسائل منطقه‌ای و تحولات در غزه و ارتقا همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های اقتصادی، امنیتی و تجاری و مشارکت در پاره‌ای از بخش‌های توسعه‌ای است.

این بیانیه خاطرنشان ساخت که طی این گفت‌وگوها تعدادی از سندهای همکاری در حوزه‌های همکاری مالیاتی، کشاورزی، منابع طبیعی، ارتباطات، حمایت اجتماعی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، گردشگری، تبادل فرهنگی و هنری و همکاری در زمینه آثار تاریخی است.

به نوشته بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، بخشی از این سندهای همکاری نیز در حوزه همکاری در زمینه آموزش نیروهای متخصص و تقویت و ارتقا نیروهای کار ماهر و همکاری بین اتاق‌های بازرگانی خواهد بود.

این بیانیه خاطر نشان ساخت که دکتر پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه در بدو ورود مورد استقبال رسمی «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در فرودگاه بین‌المللی بغداد قرار گرفت.

پزشکیان رئیس جمهوری کشورمان و هیأت همراه ساعاتی قبل وارد بغداد شدند و قرار است با دولتمردان عراق و رهبران سیاسی تشکیل دهنده دولت متشکل از همه جریان‌های شیعی، اهل سنت، کرد و اقلیت‌های قومی و دینی دیدار و گفت‌وگو کنند.

کد خبر 788906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.