اجرای مسابقات امید فردا گامی در مسیر کشف استعداد نوجوانان و جوانان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مسابقات فرهنگی و هنری در مسیر تمدن‌سازی و کشف استعدادهای نوجوانان و جوانان گام برمی‌دارد و برای تقویت این استعدادها و گسترش آنها تلاش‌های فراوانی از سطح مدرسه تا استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا ابراهیمی صبح امروز چهارشنبه بیست‌ویکم شهریور در آئین اختتامیه بخش دختران چهل و دومین جشنواره فرهنگی و هنری «امید فردا» اظهار کرد: استان اصفهان بار دیگر افتخار میزبانی نمایندگان دانش‌آموزان کشور در رشته‌های فرهنگی و هنری را عهده‌دار شد.

وی با بیان اینکه اصفهان خواستگاه تمدن، فرهنگ، فرهیختگی و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است، افزود: این استان خواستگاه ۲۴ هزار شهید به ویژه شهدای امینت، خدمت و سلامت است همان افرادی که رفتند تا مستقل باشیم، آسایش داشته باشیم و خوب زندگی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار و ۶۰۰ نفر شهدای این استان دانش‌آموز بودند، تصریح کرد: در بعضی از مدارس استان اصفهان بیش از ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان شهید شدند و شهیدستان ایران دبیرستانی با ۲۴۸ شهید در اصفهان است.

وی فرهنگ را بالاترین واژه سپهر کلمات بشری و هویت جامعه دانست و گفت: فرهنگ و تمدن چندین هزار ساله است و به آن افتخار می‌کنیم.

ابراهیمی افزود: مسابقات فرهنگی و هنری در مسیر تمدن‌سازی و کشف استعدادهای نوجوانان و جوانان گام برمی‌دارد و برای تقویت این استعدادها و گسترش آنها تلاش‌های فراوانی از سطح مدرسه تا استان صورت گرفته است.

وی پیرامون اینکه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مسابقات در حوزه‌های ورزشی، فرهنگی، هنری، پژوهشی و علمی، روابط خوب انسانی است، عنوان کرد: در مسابقات علاوه بر کسب عنوان و مدال هدیه ویژه‌ای به نام دوست است که باید در این رویدادها یافت، لذا دانش‌آموزان مدال‌آور مسابقات مختلف الگوی خوبی برای سایر دانش‌آموزان هستند.

کد خبر 788849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.