میزان آلودگی هوای تهران؛ چهارشنبه ۲۱ شهریور/ هوای تهران امروز سالم است

شاخص کیفیت هوا به تفکیک مناطق کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۱۰۰ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم شهریور_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه باغستان شهریار با شاخص ۱۵۶، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۵۹، رباط کریم با شاخص ۱۵۴، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۵۲، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۵۲، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۷۰، لواسانات با شاخص ۱۵۳، در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

اسلام‌شهر با شاخص ۱۱۰، بهارستان با شاخص ۱۰۸، پارک رازی با شاخص ۱۰۷، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۱۴، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۱۳۳، سلامت با شاخص ۱۴۳، شریف منطقه دو با شاخص ۱۰۳، شهریار با شاخص ۱۴۵، قرچک با شاخص ۱۴۹، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۰۷، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۲۲ برمدار ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۵۶، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۷۱، امام خمینی با شاخص ۷۱، پاسداران با شاخص ۷۴، پاکدشت با شاخص ۶۱، پردیس با شاخص ۸۰، پونک با شاخص ۶۸، پیشوا با شاخص ۸۰ و چشمه با شاخص ۷۸، در موقعیت سالم (زرد) است.

لازم است بدانیم که سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های دانشگاه تهران با شاخص ۷۸، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۷۹، دماوند با شاخص ۷۸، ژئوفیزیک با شاخص ۷۹، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۸۰، سرخه حصار با شاخص ۵۱، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۸۷، شهرداری منطقه دو با شاخص ۶۱، بر مدار سالم (زرد) ثبت شده است.

به این ترتیب، ایستگاه‌های شهرداری منطقه چهار با شاخص ۸۹، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۹۱، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۸، علم و صنعت با شاخص ۸۵، فرمانداری شهرری با شاخص ۹۳، قدس با شاخص ۶۲، گلبرگ با منطقه ۸ با شاخص ۸۶، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۹۳، ملارد با شاخص ۸۹، ورامین با شاخص ۹۸ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۹ بر مدار سالم (زرد) قرار دارد.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا ( AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

کد خبر 788834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.