سیاست عبور از ناترازی بنزین با افزایش قیمت چندین بار آزموده شده است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس بهینه‌سازی مصرف را یکی از مهم‌ترین قدامات در راستای کنترل مصرف بنزین دانست و گفت: خودروهای فرسوده بسیاری داریم که بسیار بیشتر از استاندارد سوخت مصرف می‌کنند، بنابراین دولت باید ناوگان فرسوده کشور را به روز کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، موسی احمدی با اشاره به راهکارهای عبور از ناترازی بنزین که ضررهای اقتصادی بسیاری برای کشور به همراه دارد، اظهار کرد: اقتصاددان‌ها برای عبور از معضل ناترازی بنزین دو دیدگاه مطرح می‌کنند، یکی مبتنی بر اعمال سیاست‌های قیمتی برای کنترل مصرف است و دیدگاه دیگری مبنی بر کاهش ناترازی از طریق روش‌های همچون افزایش تولید و واردات خودرو مدنظر قرار دارند که البته سیاست قیمتی چندین بار آزموده شده و هیچگاه نتیجه خوبی نداشته است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد بهینه‌سازی مصرف یکی از مهمترین اقدامی است که باید در راستای کنترل مصرف بنزین به کار گرفت چراکه ما خودروهای فرسوده بسیاری داریم که بسیار بیشتر از استاندارد سوخت مصرف می‌کنند، بنابراین دولت باید ناوگان فرسوده کشور را به روز کند، ضمن آنکه استفاده از خودروهای برقی، گسترش سوخت‌های مانند سی. ان. جی و ال. پی. جی و… همگی در کنار یکدیگر می‌تواند معضل ناترازی بنزین را حل کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش تولید نیز در دستور کار و سیاست‌های اصلی دولت قرار دارد، گفت: حتی تولید بنزین توسط پتروشیمی‌ها و برخی از مینی پالایشگاه‌ها -که قادر به تولید بنزین هستند- امکان‌پذیر است، بنابراین اینکه به آن‌ها چنین فرصتی داده نمی‌شود قابل پذیرش نیست.

کد خبر 788826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.