تخریب ۲۰ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین

مدیر امور اراضی استان قزوین از تخریب ۲۰ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین خبر داد و گفت: با تخریب‌ این تعداد ساخت‌وساز غیرمجاز ۱۳ هزار متر مربع اراضی به چرخه تولید زراعی بازگشت.

مهدی رحمان‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از تخریب ۲۰ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: با تخریب این تعداد ساخت‌وساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی سه شهرستان استان قزوین ۱۳ هزار متر مربع اراضی به چرخه تولید زراعی بازگشت.

وی با اشاره به قلع‌وقمع سه بنای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی شهرستان تاکستان افزود: با تخریب این بناهای غیرمجاز ۷۰۰۰ مترمربع از اراضی محدوده باغات روستای ولازگرد از توابع بخش اسفرورین شهرستان تاکستان آزاد سازی و به چرخه تولید برگشت.

مدیر امور اراضی استان قزوین اضافه کرد: ساخت‌وسازهای تخریب‌شده در این اراضی شامل ساخت بنا، دیوار کشی و پی‌کنی غیرمجاز بوده که با حضور نماینده دادگاه، امور اراضی شهرستان تاکستان، نیروی انتظامی و عوامل راهداری اجرا شده است.

رحمان‌دوست با بیان اینکه هشت فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان بویین‌زهرا تخریب شد، تاکید کرد: این ساخت‌وسازهای غیرمجاز شامل دیوارکشی، پی‌کنی و دپوی مصالح بود که در راستای اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تخریب شد.

وی ادامه داد: با این تخریب ابنیه غیرمجاز ۴ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی روستای فتح‌آباد و مزرعه امید یغمورلو در بخش مرکزی شهرستان بویین‌زهرا آزاد و به چرخه تولید محصولات زراعی بازگشت.

مدیر امور اراضی استان قزوین در پایان از اجرای ۹ فقره حکم قلع و قمع ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی شهرستان آوج خبر داد و گفت: در پی بازدیدهای مستمر و شناسایی تغییر کاربری‌های غیر مجاز در هفته‌های اخیر در روستاهای علی‌آباد و حسن‌آباد اقدام به اجرای این احکام و آزادسازی حدود ۲ هزار متر از اراضی کشاورزی کردیم.

رحمان‌دوست افزود: اجرای احکام تخریب بناهای غیرمجاز شامل اخبار سامانه و شناسایی‌های اخیر بود و همزمان با اجرای احکام تخریب با مذاکره با کشاورزان بر لزوم حفظ سرمایه‌های ملی تأکید شد.

کد خبر 788821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.