از یک دیدار دشوار سه امتیاز شیرین گرفتیم

کارشناسان فوتبال معتقدند که رقابت تیم ملی فوتبال مقابل امارات دشوار بود چرا که این تیم متفاوت ظاهر شد و میزبان بودن این تیم در جو ورزشگاه تاثیرگذار بود، از این‌رو موفقیت و کسب پیروزی در این دیدار بسیار مهم و شیرین محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین دیدار تیم ملی کشورمان در مرحله حذفی مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ (آسیا) شب گذشته به میزبانی کشور امارات برگزار شد که ملی‌پوشان کشورمان موفق شدند در پایان این دیدار با نتیجه تکراری یک بر صفر پیروز شوند. شاگردان قلعه‌نویی در دیدار هفته گذشته خود که در شهر اصفهان مقابل تیم ملی قرقیزستان برگزار شد نیز به پیروزی یک بر صفر اکتفا کردند.

۳ امتیاز شیرین حاصل یک دیدار دشوار

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمد حسین کنعانی‌زادگان، صالح حردانی، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، امید نورافکن، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی و مهدی طارمی ۱۱ بازیکن برگزیده امیر قلعه‌نویی در این دیدار بودند که در ادامه سردار آزمون، علی قلی‌زاده، محمد قربانی و محمد کریمی جایگزین سامان قدوس، مهدی قایدی، سعید عزت‌اللهی و مهدی طارمی شدند.

مالکیت توپ این دیدار به سود امارات بود، اما در نهایت شاگردان قلعه‌نویی بودند که موفق شدند با تک سوپرگل مهدی قایدی در دقیقه ۳+۴۵ پیروز میدان شوند، همچنین قایدی توانست عنوان بهترین بازیکن زمین را در این دیدار از آن خود کند.

۳ امتیاز شیرین حاصل یک دیدار دشوار

در این دیداری که کم موقعیت بود، داور این دیدار یک پنالتی به سود امارات در دقیقه ۸۸ این دیدار گرفت که با بررسی کردن توسط VAR این موقعیت به دست آمده برای اماراتی‌ها از دست رفت و داور پنالتی را پس گرفت.

بازیکنان از نظر ذهنی آماده نبودند

احمد جمشیدیان، کارشناس فوتبال در رابطه با دیدار ایران و امارات به خبرنگار ایمنا می‌گوید: تیم ملی امارات نسبت به تیمی که در جام ملت‌های آسیا مشاهده کردیم، متفاوت بود، تغییراتی داشت و بازیکنانی که به تیم اضافه کرده بود موجب شده بود تا شرایط برای بازیکنان ما دشوارتر شود. بازی گذشته مقابل قرقیزستان بسیار پرانتقاد بود و ملی‌پوشان از لحاظ ذهنی آماده نبودند، اما با گل خوش‌موقع مهدی قایدی شرایط در نیمه دوم بسیار بهتر شد و حتی می‌توانستیم به گل دوم دست پیدا کنیم. در مجموع سه امتیاز دلچسب را کسب کردیم.

۳ امتیاز شیرین حاصل یک دیدار دشوار

وی می‌افزاید: هنوز می‌توان به عملکرد فنی تیم ایراداتی وارد کرد، اما اهمیت پیروزی بود که ملی‌پوشان کشورمان آن را حفظ کردند.

کارشناس فوتبال کشورمان بیان می‌کند: زمانی که فاصله بین دو دیدار کاهش می‌یابد، دست مربی برای تغییرات باز است و می‌تواند ترکیب تیم را تغییر دهد. بازیکنان عقب زمین ثابت‌تر هستند و جلوی زمین می‌توان تغییراتی را ایجاد کرد که این تغییرات در ترکیب مثبت بود.

وی تصریح می‌کند: با توجه به کیفیت خط‌حمله ما فرصت‌سوزی و از دست دادن موقعیت‌ها را نمی‌توانیم بپذیریم چرا که بهترین مهاجمان آسیا در اختیار ایران است، اما در این گروه امارات و ازبکستان می‌توانند رقبای جدی ما باشند، اما قطر با توجه به امتیازاتی که در دیدارهای گذشته از دست داد، رقیب قدرتمندی برای ما نخواهد بود. بازی در امارات و ازبکستان کلید راه‌یابی ما به جام‌جهانی خواهد بود و سه امتیاز این دیدار بسیار مهم است.

نباید با جوان‌گرایی یک نسل را از بین ببریم

جمشیدیان تشریح می‌کند: جوان‌گرایی با شیب ملایم در حال طی شدن است، هنوز بازیکنان جوان زیاد و با قابلیت‌های بسیار در فوتبال ما حضور ندارند که ما بخواهیم آنها را جایگزین این مهره‌های حاضر کنیم.

۳ امتیاز شیرین حاصل یک دیدار دشوار

وی ادامه می‌دهد: جوان‌گرایی باید صحیح انجام شوند و بازیکنان که کیفیت خوبی دارند باید خودشان را به کادر تیم ملی ثابت کنند. هنوز هم بسیاری بازیکنان تیم ملی از بازیکنان جوان کیفیت بیشتری دارند که ما با مشاهده این موضوع نباید با جوان‌گرایی یک نسل را از بین ببریم. از نظر من سن یک عدد است و هر فرد تا جایی که می‌تواند باید به تیم ملی کشورش خدمت کند.

بازیکنان منطقی عمل کردند

حسین چرخابی، کارشناس فوتبال در رابطه با عملکرد ملی‌پوشان کشورمان در دیدار ایران مقابل امارات به خبرنگار ایمنا می‌گوید: ملی‌پوشان کشورمان در این دیدار بسیار منطقی بازی کردند، بازی در نیمه نخست پایاپای بازی کردند و بیشتر مالکیت نزد تیم ملی امارات بود، اما نتوانستند موقعیت گل جدی را به دست بیاورند. تیم ملی کشورمان با داشتن مالکیت کمتر، اما موقعیت‌های بهتری در نهایت توسط مهدی قایدی موفق شد از روی ضعف مدافعان امارات گل اول ایران را به ثمر برساند.

۳ امتیاز شیرین حاصل یک دیدار دشوار

وی می‌افزاید: در نیمه دوم امارات بسیار برای گلزنی تلاش کرد که بازیکنان کشورمان با پرس کردن از جلو و کار کردن روی ضدحمله این موضوع را کنترل کردند، اما مشکلی که در تیم ملی فوتبال ما وجود دارد به‌جایی باز می‌گردد که زوج مهدی طارمی و سردار آزمون فکر می‌کنند که باید تنها با یکدیگر کار کنند.

امارات بی‌گدار بازی می‌کرد

کارشناس فوتبال کشورمان عنوان می‌کند: در نیمه دوم امارات به دلیل اینکه چیزی برای از دست دادن نداشت بسیار بی‌گدار به آب می‌زد و ایران موقعیت گلزنی بسیار داشت.

وی تشریح می‌کند: امیر قلعه‌نویی «سردار آزمون» را در نیمه نخست در ترکیب تیم اضافه نکرد تا اگر ایران گلزنی نکرد، در نیمه دوم شوکی به تیم حریف وارد کند، اما قایدی راه نفس دفاع امارات را بسته بود.

۳ امتیاز شیرین حاصل یک دیدار دشوار

چرخابی تصریح می‌کند: تیم ملی می‌توانست گل‌های بیشتری وارد دروازه امارت کند، اما بازیکنان خودخواهانه بازی کردند و موقعیت‌هایی را از دست دادند. دلیل اینکه امارات موفق شد قطر را شکست دهد، بازگشت به عقب فوتبال قطر است.

دیدار خوبی را شاهد بودیم

مهدی جعفرپور، کارشناس فوتبال کشورمان در رابطه با دیدار ایران مقابل امارات به خبرنگار ایمنا می‌گوید: بازی خوب و هجومی را شاهد بودیم اما بازیکنان نتوانستند از موقعیت‌های به وجود آمده به خوبی استفاده کنند و در نهایت بازی با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید.

وی می‌افزاید: قشنگی فوتبال به همین از دست رفتن موقعیت‌ها و هیجان بازی است، بازیکنان از قصد موقعیت‌ها را از دست ندادند و در جریان بازی اتفاق افتاد، اما همین که موقعیت ایجاد می‌کنند یعنی روبه‌جلو کار می‌کنند.

۳ امتیاز شیرین حاصل یک دیدار دشوار

کارشناس فوتبال تصریح می‌کند: ترکیب، نظر سرمربی است و با توجه به نیازهایی که دارد ترکیب را می‌چیند و جوان‌هایی که در تیم هستند نیز عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند. امیدوارم بازیکنانمان بتوانند در دیدار مقابل ازبکستان نیز سه امتیاز این دیدار را کسب کنند.

سه امتیاز ارزشمند را کسب کردند

وی بیان می‌کند: امارات تیم خوبی بود و از شرایط میزبانی استفاده می‌کرد و با توجه به شرایط و جو ورزشگاه، ملی‌پوشان‌مان عملکرد خوبی ارائه کردند و سه امتیاز شیرین کسب کردند.

به گزارش ایمنا، با توجه به نظر کارشناسان ملی‌پوشان کشورمان بازی خوبی را ارائه کردند و علاوه بر قطری که نسبت به بازی‌های آسیایی عقب‌گرد داشته است. امارات به تیم قدرتمندی تبدیل شده است و کسب این سه امتیاز بسیار ارزشمند و مهم بود.

کد خبر 788768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.