هوای گیلان تا پایان هفته پایدار است

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه هوای استان تا اواخر هفته پایدار است، گفت: طی این مدت آسمان صاف تا قسمتی ابری و وزش باد در پاره‌ای نقاط موقتی و شدید است و روند افزایش نسبی دما در گیلان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، محمد دادرس اظهار کرد: امروز لوشان با ۳۳ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و دیلمان در ارتفاعات سیاهکل با ۱۱ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط گیلان بودند و دمای هوای رشت بین ۲۰ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار جوی غالباً پایدار تا اواخر هفته در منطقه است، بر این اساس، آسمان صاف تا قسمتی ابری وزش باد (پاره‌ای نقاط موقتی شدید) و افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: طی این مدت گاهی با شکل‌گیری ناپایداری‌های همرفتی و محلی شرایط برای افزایش ابر و وقوع رگبار و رعد و برق‌های پراکنده فراهم خواهد بود.

دادرس تصریح کرد: به تدریج از روز پنج شنبه تا اوایل هفته آینده با نفوذ توده هوای کم‌وبیش ناپایدار، روند افزایش ابر، وزش باد و در بعضی نقاط رگبار و رعد و برق (موقتی شدید) مورد انتظار است.

وی اضافه کرد: با توجه به فعالیت کانون‌های گردوخاک در اطراف منطقه احتمال گسیل آن به استان دور از انتظار نیست.

شرایط برای ورود و خروج کشتی به بندر طی شنبه هفته آینده با احتیاط مناسب و عملیات‌های لایروبی و یدک‌کشی در روز پنج‌شنبه با احتیاط مناسب و برای جمعه و شنبه هفته آینده غالباً نامناسب خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه شرایط برای تخلیه و بارگیری غلات به دلیل رگبار پراکنده، طی پنج‌شنبه تا شنبه هفته آینده گاهی موقتاً نامناسب است، افزود: شرایط برای شنا طی پنج‌شنبه با احتیاط مناسب و برای جمعه و شنبه هفته آینده غالباً نامناسب خواهد شد.

کد خبر 788758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.