امارات صفر-ایران یک/ یوزهای شش امتیازی در مسیر صعود

تیم ملی ایران به دومین پیروزی متوالی خود در مسیر صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ دست یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته دوم گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا، امروز _سه‌شنبه، بیستم شهریور_ از ساعت ۱۹:۳۰ تیم‌های امارات و ایران در ورزشگاه هزاع بن زائد شهر العین به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر ایران به پایان رسید.
هفته دوم گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در آسیا
دیدار تیم‌های امارات و ایران
ورزشگاه: هزاع بن زائد (العین، امارات)
تماشاگر: حدود ۲۰ هزار نفر
گل‌:
مهدی قایدی (دقیقه ۳+۴۵) برای ایران
اخطار:
علیرضا جهانبخش (دقیقه ۳۵)، سامان قدوس (دقیقه ۴۸)، محمد حسین کنعانی‌زادگان (دقیقه ۶+۹۰)، میلاد محمدی (دقیقه ۱۱+۹۰) از ایران
امارات: خالد عیسی، کوامه کوادیو، خلیفه الحمادی، عبدالله ادریس (۸۵- عصام فایز)، خالد الظنحانی، یحیی نادر (۸۵- فهد بدر)، عبدالله حمد، حارب عبد الله، طحنون الزعابی (۶۵- فابیو لیما)، یحیی الغسانی (۵۹- علی صالح) و کایو کاندو
سرمربی: پائولو بنتو
ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمد حسین کنعانی‌زادگان، صالح حردانی، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی (۷۶- محمد قربانی)، امید نورافکن، سامان قدوس (۵۷- سردار آزمون)، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی (۵۷- علی قلی‌زاده) و مهدی طارمی (۸+۹۰- محمد کریمی)
سرمربی: امیر قلعه نویی
داور وسط: کیم جونگ هیوک (کره جنوبی)
شرح بازی:
تیم ملی ایران در دومین بازی خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در حالی در شهر العین به مصاف امارات می‌رفت که با مشخصاً با کمی احتیاط بازی را آغاز کرد. در هر صورت ایران در خانه حریفی به میدان می‌رفت که هفته گذشته قطر را در زمین خودش شکست داده بود، به همین دلیل قلعه نویی ترجیح داده بود با نیمکت نشین کردن آزمون و حضور تنها یک مهاجم در ترکیب، به قدرت خط میانی خود با اضافه کردن عزت اللهی در کنار نورافکن و قدوس بیافزاید. تدابیر تیم ملی در نیمه نخست تا حدودی نتیجه داد و این ایران بود که هم موقعیت‌های بیشتری ایجاد کرد و هم در آخرین ثانیه‌های نیمه نخست مزد برتری نسبی خود را با فرصت طلبی قایدی و گلزنی او گرفت.
ایران که با روحیه‌ای خوب راهی رختکن شده بود نیمه دوم را هم خوب آغاز کرد و اگر کمی بازیکنان در ضربات نهایی دقت بیشتری داشتند ضربه دوم در همان ابتدای نیمه دوم به امارات وارد می‌شد. با این وجود بازی پس از سپری شدن دقایق اولیه نیمه دوم متعادل شد و ایران که کمی عقب نشسته بود برای زدن گل دوم چشم به ضد حملات داشت، شاگردان قلعه نویی اگر دقت بیشتری داشتند یکی از چند ضد حمله نیمه دوم را به گل تبدیل می‌کردند تا بازی پیش از سوت پایان به نوعی به پایان برسد اما مانند بازی با قرقیزستان، کم دقتی در ضربات نهایی باعث شد همان یک گل اختلاف تا پایان بازی حفظ شود و دومین پیروزی تیم ملی نیز با یک گل رقم بخورد.
بدین ترتیب ایران با این پیروزی مانند ازبکستان شش امتیازی شد و مشترکاً در صدر جدول گروه A مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در آسیا قرار گرفت.
شرح گل‌:
۱-۰ (دقیقه ۳+۴۵- ایران) - در آخرین حمله ایران در نیمه نخست، در حالی که توپ در سمت چپ محوطه جریمه امارات در اختیار بازیکن اماراتی بود فشار قایدی و توپ دزدی او با تصاحب توپ توسط قایدی همراه شد تا در ادامه با قرار گرفتن در موقعیتی ایده آل با یک ضربه محکم دروازه میزبان را باز کند.
دقایق حساس:
دقیقه ۹- توپ بلند ارسالی به پشت مدافعان امارات موجب موقعیت تک به تک طارمی شد اما کنترل ضعیف طارمی این فرصت طلایی را به هدر داد.
دقیقه ۱۱- در سمت راست محوطه جریمه امارات همکاری بازیکنان ایران منجر به موقعیت خوبی برای قدوس شد اما ضربه نهایی او با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۳۰- ارسال خطرناک بازیکنان امارات به درون محوطه جریمه ایران در پشت مدافعان ایران نزدیک بود با ضربه کایو برای ایران خطرساز شود اما توپ با عبور از او به بیرون رفت.
دقیقه ۳۱- در میان آشفتگی خط دفاع امارات توپ در محوطه جریمه به طارمی رسید و ضربه پای چپ او در بین راه با ضربه قایدی به گل تبدیل شد اما داور به دلیل آفساید گل را مردود اعلام کرد.
دقیقه ۴۸- کرنر ارسالی قایدی از سمت راست با ضربه سر بسیار خطرناک جهانبخش همراه شد اما خالد عیسی با واکنشی فوق العاده توپ را بیرون کشید.
دقیقه ۶۳- جهانبخش در موقعیتی خوب پشت محوطه جریمه امارات صاحب توپ شد اما ضربه نهایی او را اختلاف از بالای دروازه امارات به بیرون رفت.
دقیقه ۶۸- ارسال خطرناک حردانی از سمت راست با ناهماهنگی طارمی و آزمون در زدن ضربه سر همراه بود و در نهایت ضربه سر طارمی با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۷۷- در یک ضد حمله بسیار خطرناک از سوی ایران همکاری قلی‌زاده، آزمون و طارمی در نهایت با سایه زنی طارمی از دو قدمی دروازه امارات از دست رفت.
دقیقه ۸۱- روی یک ضد حمله پاس در عمق عالی طارمی، آزمون را در موقعیت تک به تک قرار داد اما ضربه نهایی آزمون را خالد عیسی با واکنشی خوب دفع کرد.
دقیقه ۸۷- پس از اینکه داور برخورد توپ به حردانی را در محوطه جریمه خطای هند و پنالتی اعلام کرد، با کمک VAR تشخیص داده شد توپ به دست حردانی برخورد نکرده است و پنالتی سرنوشت ساز بازی برای امارات پس گرفته شد.
دقیقه ۴+۹۰- شوت زمینی لیما از پشت محوطه جریمه در دستان بیرانوند قرار گرفت.
اتفاق ویژه:
عذرخواهی مهدی قایدی قبل از اجرای شادی گل اتفاق عجیبی بود که این بازیکن شاغل در لیگ امارات در ورزشگاه هزاع بن زائد رقم زد. همچنین هو شدن او توسط هواداران اماراتی نیز دیگر حاشیه این بازی بود.
بهترین بازیکن:
مهدی قایدی که زننده تک گل پیروزی بخش ایران در این بازی بود بهترین بازیکن زمین لقب گرفت.

کد خبر 788721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.