۲۳ پروژه عمرانی شهرداری سمنان به بهره‌برداری رسید

در آیینی رسمی با حضور مدیران ارشد استان و شهرستان سمنان، ۲۳ پروژه عمرانی شهرداری سمنان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، امروز _سه‌شنبه بیستم شهریور_ آئین رسمی افتتاح ۲۳ پروژه عمرانی شهرداری سمنان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان، فرماندار سمنان، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان، شهردار سمنان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، پدر شهید مدافع حرم عباس دانشگر، مدیران شهری، اصحاب رسانه و جمعی از شهروندان در محل ایستگاه آتش‌نشانی جدیدالاحداث با نام شهید لطف‌الله قدرتی در خیابان شهید رجایی برگزار شد.

حسین موسوی، شهردار سمنان و رئیس مرکز بین‌المللی راه ابریشم ایران (پایتخت جاده ابریشم سمنان) در این مراسم اظهار کرد: خدا را شاکریم که امروز به لطف تلاش و کوشش مدیریت شهری و کارکنان خدوم شهرداری و تعامل شورای شهر، ۲۳ پروژه عمرانی شهرداری سمنان با اعتباری بالغ بر ۵۲۱ میلیارد ریال در راستای توسعه زیرساخت‌های شهری، رفاه حال شهروندان، ارتقای سطح رفاه شهری و گسترش فضای تفریحی و تفرجگاهی، بهسازی و نوسازی شهر، سهولت در تردد شهروندان، رشد سرانه فضای سبز شهری و بهره‌مندی مناطق کم برخوردارتر شهر از امکانات و خدمات تقدیم به شهروندان سمنانی شد.

وی با اشاره به سفر اخیر گروه گردشگری اهالی سمرقند از ازبکستان به شهر سمنان در راستای اتحاد و پیوند تاریخی ایجاد شده میان شهرهای سمنان، سمرقند و بخارا در مسیر بین‌المللی راه ابریشم، سفر متقابل هیئت ایرانی و ازبک به کشور و شهرهای یکدیگر و انعقاد تفاهم‌نامه در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری، تبادل دانشجو از طریق بورسیه، علمی و مدیریت شهری و سفر مهم سفیر چین در روزهای اخیر به سمنان حول محور پایتخت جاده ابریشم سمنان، افزود: امروز و با توجه به فرصت‌های طلایی پیش آمده برای سمنان در قبال عضویت در اتحادیه بین‌المللی راه ابریشم، در شهر و استان احتیاج مبرمی به سرعت دادن توسعه زیرساخت‌ها و بروز کردن خدمات و گسترش آن داریم و تمام مسئولان، ارگان‌ها و دستگاه‌ها باید دست به دست یکدیگر بدهیم تا با وحدت و همدلی بیشتری، رونق اقتصادی و گردشگری را با استفاده از فرصت پایتخت جاده ابریشم سمنان در شهر و استان با کمک مردم رقم بزنیم.

عباسعلی طالب بیدختی، رئیس شورای شهر سمنان در این مراسم گفت: اخلاق و توانمندی نیروها در کنار هم، تلاش‌ها را به نتیجه می‌رساند و اجرایی شدن طرح‌ها نیازمند عملکرد جهادی و نگاه تخصصی است.

وی با قدردانی از شهردار سمنان، معاونان، مدیران و نیروهای شهرداری که شورای شهر شاهد تلاش شبانه روزی و جهادی آنها بود، اظهار کرد: قرارگیری ایستگاه آتش‌نشانی شهید قدرتی در بافت تاریخی شهر که نقطه‌ای پرتردد با جمعیت زیاد است، از نکات مهم این طرح است که در مواقع خطر به شهروندان یاری خواهد رساند.

محمد بهرامی، فرماندار سمنان در این مراسم اظهار کرد: یکی از عملکردهای اجرایی و قابل توجه شهرداری سمنان، بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در نقاط مختلف شهر است که این موضوع می‌تواند نقطه عطفی در راستای مدیریت شهری قرار گیرد.

در ادامه این مراسم محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: کار مؤثر و خوبی که توسط شهردار و اعضای شورای شهر سمنان انجام شده است، توسعه پروژه‌های عمرانی در نقاط مختلف شهر بوده که از عدالت در ارائه خدمات حکایت دارد.

وی افزود: باید درپی کسب رضایتمندی مردم در تمام حوزه‌ها باشیم، به هر حال موقعیت‌ها و گستردگی پروژه‌ها در محلات مختلف سمنان یک نقطه برجسته از افتتاحیه امروز بود که بهره برداری آن را به تمام عزیزان و مردم سمنان تبریک می‌گویم‌.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: در استان سمنان یکپارچگی مطلوبی بین ارکان مختلف حاکمیتی برقرار است که در رأس آن استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان قرار دارند و جزو استان‌هایی هستیم که سرعت تصمیم‌گیری‌ها بالا است.

حمیدی تصریح کرد: مزیت شهر سمنان، بافت تاریخی و ریشه تاریخی و فرهنگ تاریخی آن است که به همین خاطر شهر سمنان به عنوان پایتخت شهرهای راه ابریشم ایران انتخاب شده است.

وی ادامه داد: باید بستر لازم را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که شاهد توسعه شهر سمنان با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران و مردم سمنان باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری به عنوان مطالبه مردمی، کار کاروانسرا را تا برداشتن حصار و دیوار اطراف آن به نحو احسن انجام داد، خاطرنشان کرد: به عنوان یک کارشناس صلاح نمی‌دانم تا بخش خصوصی بخاطر محدویت‌ها و مسائل مختلف به موضوع کاروانسرای شاه عباسی ورود کند و بهتر است تا شهرداری و شورا بر این موضوع متمرکز بشوند. اگر هم بناست تا بخش خصوصی کار احیا رو به عهده بگیرد، این مسیر از طریق شهرداری طی بشود.

کد خبر 788658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.