لزوم دعوت از دانش‌بنیان‌ها برای مشارکت در حوزه بازیافت و پسماند

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه موضوع مشارکت و سرمایه‌گذاری از راهکارهای موفق در ایجاد منابع پایدار و درآمد شهری است، گفت: حوزه بازیافت و مدیریت پسماند یکی از حوزه‌های جذاب برای جذب سرمایه‌گذار بوده که دارای ظرفیت ویژه برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مسعود حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اینکه باید برای توسعه و آبادی شهر اصفهان بهترین راه استفاده از ظرفیت و توانمندی بخش خصوصی و مشارکت‌های مردمی است، اظهار کرد: برای عملیاتی کردن این امر نیازمند تلاش‌های جدی و همه جانبه به منظور فرهنگ‌سازی برای آماده کردن زمینه‌های حضور فعالان اقتصادی به‌ویژه مردم در مساعدت نهادهایی همچون شهرداری است تا به این وسیله از تمام اقشار جامعه شهری در راستای توسعه پایدار در تمام سطوح و بخش‌های شهر بهره‌برداری لازم صورت گیرد؛ البته مهم‌ترین عامل مؤثر در پیشبرد و دستیابی به این مهم کاستن از بروکراسی‌های زمان‌بر اداری است.

وی افزود: قطع کمک‌های دولتی به شهرداری‌ها، آن‌ها را ملزم به ایجاد منابع مالی پایدار از طرق مختلف به‌ویژه از طریق جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی کرده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به پایدار بودن و افزایش هزینه‌های اداره شهر و محدود بودن درآمدهای شهرداری و درآمدهای ناپایدار حاصل از صدور پروانه در شرایط رکود تصریح کرد: خلاقیت، نوآوری و هوشمندسازی از راهبردهای طلایی ایجاد فرصت برای مشارکت سرمایه‌گذاران در کاهش هزینه‌ها و توسعه متوازن شهر است.

حیدری ادامه داد: در این راستا شهرداری اصفهان توجه ویژه‌ای به استفاده از فناوری‌های نوین شهری دارد و آماده بهره‌برداری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی اضافه کرد: از این‌رو از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه خدمات شهری دعوت می‌شود، نظرات و ایده‌های خود در زمینه‌های عمران شهری را با ما در میان بگذارند تا بتوانیم زمینه‌های همکاری با آن‌ها را فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: از دیگر حوزه‌های جذاب به لحاظ جذب سرمایه‌گذار که دارای ظرفیت ویژه برای حضور شرکت‌های دانش بنیان است حوزه بازیافت و مدیریت پسماند است که توانمندی در این بخش یکی از بهترین منابع درآمد پایدار و حفظ محیط زیست شهری است.

حیدری خاطرنشان کرد: در دوره ششم مدیریت شهری اتفاقات ارزشمندی در این خصوص رقم خورد و این روند با حمایت شهردار ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های مشارکتی طیف وسیعی از خدمات شهری از جمله حمل‌ونقل، تفریحی، ورزشی، فرهنگی، گردشگری، فضای سبز و ساخت‌و ساز را شامل می‌شود، گفت: همواره سعی ما بر آن بوده تا با سرعت دادن و کوتاه کردن فرایندهای مشارکتی، سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی را به مشارکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری شهری ترغیب کنیم و با کاستن از موانع اداری مسیر پیش‌روی آن‌ها را هموار کنیم تا اشتیاق دیگر سرمایه‌گذاران برای مشارکت با شهرداری اصفهان را نیز پدید آوریم.

کد خبر 788638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.