تکذیب ایجاد شناسنامه اخلاقی برای معلمان / تکمیل ظرفیت آزمون‌های استخدامی را پیگیری می‌کنیم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تکذیب ایجاد شناسنامه اخلاقی برای معلمان گفت: تکمیل ظرفیت آزمون‌های استخدامی را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در آئین پایانی ششمین جشنواره ملی فردوسی اظهار کرد: امروز با بحران هویت مواجه هستیم، در این موضوع و مؤلفه‌های مؤثر در شکل‌گیری هویت انقلابی، دینی و ملی دانش‌آموزان کم کار کردیم، همه ما می‌دانیم بزرگترین مؤلفه هویت یک ملت، زبان آن ملت است، توجه به زبان یک ملت با ارزش‌ترین مؤلفه در جامعه است که این مؤلفه در مجموعه تعلیم و تربیت بنیان کتاب‌های درسی است، دانش‌آموزی که در ادبیات فارسی ضعف داشته باشد، در تمام حوزه‌ها دچار مشکل می‌شود و میزان تسلط در حوزه‌های دیگر به تسلط در این حوزه بستگی دارد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مؤلفه یک ملت آثار ماندگار و اثرگذار مرتبط با زبان ملت است، افزود: در کشور هیچ شخصیتی به اندازه فردوسی و هیچ کتابی به اندازه شاهنامه نتوانسته در شکل‌گیری هویت ملت ایران و غرور و افتخار نقش داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هر نوع سخن حکیمانه و ارزش فرهنگی، اجتماعی و دینی را در شاهنامه می‌توانیم جست‌وجو کنیم و به بهترین شکل متوجه آن می‌شویم، ادامه داد: کتاب‌ها و متون بسیار زیادی با محتوای شاهنامه در کشور وجود دارد، اما به ماندگاری شاهنامه نبوده است و بعد از هزار سال این محتوا روان، جذاب و دلپذیر است.

کاظمی با بیان اینکه قرآن نیز در دو بعد ارزش‌های فرهنگی و جذاب بودن ماندگار است، افزود: امروز مکلف هستیم از این گنجینه فرهنگی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم، باید سال آینده از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم و این جشنواره را در سطح گسترده‌تری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردی‌ترین حوزه‌های کشور مدارس سمپاد است و تمام دانش‌آموزان نخبه و تیزهوش ما را در جای جای کشور پوشش می‌دهد، گفت: بیش از ۷۵ درصد دانش آموزان قبول شده در رتبه‌های برتر کنکور که سمپادی بودند، متعلق به مدارس سمپاد مناطق محروم بودند، از هیچ کوششی برای تقویت مدارس سمپاد و هویت ملی و دینی دانش‌آموزان دریغ نخواهیم کرد، رهبر انقلاب اسلامی با رویکرد عدالت‌بخشی زمینه استعداد تمام دانش‌آموزان را فراهم کرده است.

وزیر آموزش و پرورش موضوع شناسنامه اخلاقی معلمان را تکذیب کرد و گفت: موضوع شناسنامه اخلاقی معلمان که در فضای مجازی منتشر شده است، کذب است، افرادی که می‌گویند من این موضوع را مطرح کرده‌ام، مستند این صحبت را ارائه کنند، افرادی که با سخنان کذب فضای آموزش و پرورش را آلوده می‌کنند، باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه تکمیل ظرفیت آزمون‌های استخدامی را پیگیری می‌کنیم، افزود: دنبال بازگشایی مدارس هستیم که کلاس‌ها خالی نباشد، همیشه کمبود معلم داشتیم، اما کسری را هر طور که در ۴۰ سال گذشته جبران کردیم، باید در سال جاری بهتر جبران می‌کنیم.

کاظمی درباره ملی شدن فرهنگ و ادب فارسی در تمام مدارس اظهار کرد: این موضوع پایه و اساس تعلیم و تربیت است و برای تقویت هویت ملی خود از آثار ماندگار و ارزشمند دینی و اخلاقی در برنامه‌های فوق برنامه و جشنواره استفاده می‌کنیم و سال آینده برای همه مناطق برگزار می‌شود.

وی درباره قطعی آب بعضی از مدارس در مناطق مختلف کشور عنوان کرد: این موضوع رفع می‌شود، ممکن است قطعی آب به علت بدهی باشد که پرداخت می‌شود، همه دستگاه‌های کشور کمک می‌کنند که آب مدارس قطع نباشد.

کاظمی درباره سرانه آموزشی مدارس گفت: سرانه آموزشی در دستور کار همکاران و در حال پیگیری است.

کد خبر 788637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    0 0
    درود بر وزیر بزرگوار و زحمت کش