سفر رئیس‌جمهور به پنج شهر عراق

وزیر امور خارجه از سفر قریب الوقوع مسعود پزشکیان رئیس جمهور به عراق و سفر به پنج شهر این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، عباس عراقچی در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی الفرات عراق، در خصوص سفر رئیس جمهور به عراق و روابط دو کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این مصاحبه اظهار کرد: تعیین ‎عراق توسط دکتر ‎پزشکیان به عنوان اولین کشوری که به آن سفر می‌کند، نشان دهنده عمق روابط برادرانه میان دو کشور است.

وی افزود: این سفر از بغداد آغاز می‌شود و شامل بصره و اربیل نیز می‌شود و سفر به نجف و کربلا هم در دستور کار قرار دارد.

عراقچی ادامه داد: ما از اقدامات عراق علیه گروه‌هایی که ایران را از خاک این کشور هدف قرار می‌دهند، خرسندیم و دائماً با طرف عراقی درباره اجرای بهینه توافقنامه امنیتی منعقد شده در سال ۲۰۲۱ در حال رایزنی هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تصریح کرد: ما با عراق در مسیر درستی برای کنترل مرزها و مقابله با گروه‌های خرابکار حرکت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ما از ابتکارات عراق برای میانجیگری در کاهش تنش‌ها در منطقه استقبال کرده و در همین راستا از میزبانی پنج دور مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی قدردانی می‌کنیم.

عراقچی بیان کرد: می‌خواهیم شاهد توسعه، رشد و شکوفایی و قوی شدن عراق در مرزهای خود باشیم و هر پروژه اقتصادی که به این هدف برسد، از حمایت ما برخوردار است.

کد خبر 788624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.