مردمی بودن، یکی‌ از اصلی‌ترین راهبردهای برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان است

دبیر اجرایی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان با اشاره به رویکردها و راهبردهای کنگره گفت: راهبردهای این کنگره شامل مردمی برگزار کردن، اثرگذاری، حل مشکل و امیدآفرینی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد حاجیان پیش‌از ظهر امروز _سه‌شنبه بیستم شهریور_ در نشست خبری تعدادی از کمیته‌های کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان اظهار کرد: این کنگره در آبان سال جاری برگزار می‌شود، هرچند بیش از یک سال است که کار کنگره آغاز شده اما جلسه بیست‌وپنجم آبان اجلاس نهایی است.

وی با بیان اینکه در این کنگره ۲۳ کمیته داریم که در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده و اقدامات مؤثری را داشته‌اند، افزود: کنگره یک راهبرد و رویداد جامع فرهنگی‌تحول‌آفرین در عرصه‌های متناسب با نیازمندی‌های جامعه است که این نیازها بر حسب نظریه‌های کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و دیگر عرصه‌ها احصا شده‌است.

دبیر اجرایی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان با اعلام اینکه سرگذشت‌پژوهی یکی از محورها و راهبردهای کنگره است، خاطرنشان کرد: در دین‌اسلام‌آموزه‌های قوی داریم که برگرفته از کربلا و عاشورا است، بر این‌اساس جوانانمان نیازمند الگوهای موفق هستند.

حاجیان با اعلام اینکه در سطح استان ۲۴ هزار شهید داریم که اطلاعات آن‌ها در یک‌بانک اطلاعاتی جمع‌آوری شده است، عنوان کرد: ۱۳ هزار وصیت‌نامه جمع‌آوری و ۲۲ هزار عکس نیز بازسازی شده است، همچنین در این‌مدت از حدود ۲۰ هزار خانواده شهید سرکشی و ۱۰ هزار یادواره شده در سطح استان با حضور پرشور مردم برگزار شده است.

وی اظهار کرد: ۱۳۶ کتاب در قالب‌های روایت، رمان و داستان‌پردازی آماده است، همچنین پویش کتابخوانی و ارائه خدمات به نیابت از شهدا از دیگر اقدامات انجام شده است؛ از سویی حدود ۸۵۰۰ بسته معیشتی به نام شهدا توزیع شده و ۴۵۰۰ اعزام به اردوهای راهیان پیشرفت و ۱۰ هزار اعزام به اردوهای فرهنگی نیز داشته‌ایم.

دبیر اجرایی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان عنوان کرد: ۵۰۰ مورد نام‌گذاری معابر، اماکن و ادارات به نام شهدا، ساخت ۱۳۷ تندیس از شهدای شاخص استان، هم‌نشینی و مصاحبه دانش‌آموزان با خانواده شهدا و تنظیم ۱۲ هزار دانشنامه و فضاسازی شهری از دیگر اقدامات انجام شده برای کنگره ملی شهدای استان است.

حاجیان بیان کرد: در سطح استان ۹۶ خانواده ۳ شهیدی، ۱۳ خانواده ۴ شهیدی، ۱۳۳۴ خانواده ۲ شهیدی، ۵ خانواده ۵ شهیدی، ۳ خانواده ۶ شهیدی و یک خانواده ۷ شهیدی در استان داریم (که‌تنها خانواده ۷ شهیدی کشور است)، همچنین ۶ مدرسه داریم که دارای حداقل ۱۰۰ شهید محصل است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان ۱۰۱۴ جانباز ۷۰ درصد، ۱۱۵ شهید مدافع حرم و ۸۵۹ شهید امنیت داریم؛ همچنین کاشان ۱۸۰۰ شهید، لنجان ۱۳۰۰ شهید، شهرضا ۱۲۵ شهید، شاهین‌شهر و برخوار و میمه ۱۱۵۰ شهید، فریدن هزار و شرق اصفهان نیز هزار شهید داشته است.

دبیر اجرایی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان با اشاره به رویکردها و راهبردهای کنگره اظهار کرد: راهبردهای این کنگره شامل مردمی برگزار کردن کنگره، اثرگذاری، حل مشکل و امیدآفرینی است، همچنین رویکردهای اصلی کنگره سرگذشت پژوهی، انتقال یاد و پیام شهدا، برنامه‌های محرومیت‌زدایی برنامه‌های حمایتی و خدمتی است.

کد خبر 788591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.