هزینه سرسام‌آور ۳۸۵ میلیون‌یورویی رقبای سرخابی‌ها

فقط چهار باشگاه عربستانی برای فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۵ بیشتر از ۳۸۵ میلیون‌یورو هزینه کرده‌اند که چندین برابر هزینه‌ای است که پرسپولیس و استقلال خرج کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، چهار تیم مطرح عربستانی (الاهلی، النصر، الهلال و الاتحاد) هزینه ۳۸۵ میلیون یورویی را در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی به ثبت رساندند که البته نسبت به فصل قبل، رقم پائین‌تری است. این در شرایطی است که سایر باشگاه‌های عربستانی نیز خریدهای مهمی داشتند.

تیم فوتبال القادسیه با جذب چندین بازیکن مهم، ازجمله ناچو فرناندز و پیرامریک اوبامیانگ، به‌عنوان شگفتی نقل‌وانتقالات این تابستان شناخته شدند و راهی تیم‌های نه‌چندان مطرح و سطح پائین‌تری از لیگ عربستان شده‌اند. همچنین کریس اسمالینگ به تیم فوتبال الفیحا پیوست و کورت زوما هم راهی العروبه دیگر تیم لیگ‌حرفه‌ای عربستان شد.

هزینه سرسام‌آور ۳۸۵ میلیون‌یورویی رقبای سرخابی‌ها

هزینه‌های فوق‌العاده تیم‌های عربستان‌سعودی در این تابستان در شرایطی رقم خورده که دستمزد بازیکنان جدید به‌علاوه حقوق ستاره‌هایی که با تیم قرارداد دارند و در پنجره قبلی جذب شده‌اند نیز باید به این هزینه‌ها اضافه شود که ارقام سرسام‌آوری خواهد بود.

برخلاف پیش‌بینی‌ها، تیم‌های عربستانی فصل گذشته در آسیا چندان موفق نبوده‌اند و تیم فوتبال العین امارات بود که لیگ‌قهرمانان آسیا را فتح کرد. به‌نظر می‌رسد در این فصل تیم‌هایی مانند النصر، الاهلی و الاتحاد در کنار تیم همیشه مدعی الهلال خریدهای معقولانه‌تر و مناسب‌تری در همه پست‌ها داشته‌اند و شاید باید منتظر فصل جذاب‌تری در آسیا خصوصاً لیگ‌نخبگان باشیم.

هزینه سرسام‌آور ۳۸۵ میلیون‌یورویی رقبای سرخابی‌ها

الهلال عربستان با ترکیب ۱۱ نفره به ارزش ۴۸۵ میلیون یورو در رده سیزدهم گران‌قیمت‌ترین ترکیب باشگاهی جهان ایستاده است. این درصورتی است که ارزش الهلال عربستان در مقایسه با رقبای ایرانی این تیم که استقلال و پرسپولیس هستند، تقریباً یک‌ونیم برابر ارزش اینتر، قهرمان سری‌آ (۳۲۹ میلیون یورو) است.

تیم فوتبال الهلال عربستان در ترکیب خود ستارگان بزرگ فوتبال جهان همچون نیمار، میتروویچ، کولیبالی، ساویچ، مالکوم، نوس و یاسین بونو را دارد. همچنین النصر و الاهلی دیگر رقبای عربستانی استقلال و پرسپولیس در لیگ‌نخبگان آسیا هستند که بازیکنان نام‌داری در لیست‌شان دیده می‌شود. ضمن اینکه الاتحاد عربستان هم علی‌رغم حضور نداشتن در لیگ‌نخبگان آسیا بازیکنان بزرگی دارد.

هزینه سرسام‌آور ۳۸۵ میلیون‌یورویی رقبای سرخابی‌ها

در میان ۱۰۰ ترکیب گران‌قیمت دنیا در فوتبال باشگاهی نام «چهار تیم عربستان که الهلال، النصر، الاتحاد و الاهلی هستند» حضور دارد. براساس گزارش رسانه سوئیسی، الهلال عربستان بالاتر از بارسلونا با ارزش ۴۶۱ میلیون یورو ایستاد تا برای «اولین بار در تاریخ فوتبال یک‌تیم آسیایی بالاتر از آبیاناری‌ها یا همان بارسلونای اسپانیا» قرار بگیرد.

هزینه سرسام‌آور ۳۸۵ میلیون‌یورویی رقبای سرخابی‌ها

یاسین بونو، کالیدو کولیبالی، سرگی میلینکویچ‌ساویچ، الکساندر میتروویچ، نیمار جونیور، روبن نِوِس، مالکوم سانتوس، مارکوس لئوناردو، ژوآئو کانسلو به‌همراه رنان لودی همه ستاره‌های اروپایی الهلال در فصل جاری هستند.

هزینه سرسام‌آور ۳۸۵ میلیون‌یورویی رقبای سرخابی‌ها

بنتو، اوتاویو مونتیرو، مارسلو بروزوویچ، کریستیانو رونالدو، سادیو مانه، آیمریک لاپورت، اندرسون تالیسکا، وسلی ریبرو، محمد سیماکان و آنجلو گابریل نیز بازیکنان اسم‌ورسم‌داری هستند که در فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ برای النصر عربستان بازی خواهند کرد.

هزینه سرسام‌آور ۳۸۵ میلیون‌یورویی رقبای سرخابی‌ها

ادوارد مندی، راجر ایبانز، فرانک کسیه، روبرتو فیرمینو، ریاض محرز، ایوان تونی، گابریل ویگا، مریح دمیرال و الکساندر بازیکنان گران‌قیمت و اروپایی الاهلی عربستان در نخستین بازگشت‌شان به سطح اول فوتبال قاره‌ای آسیا (لیگ‌نخبگان) خواهند بود.

هزینه سرسام‌آور ۳۸۵ میلیون‌یورویی رقبای سرخابی‌ها

ردراگ رایکوویچ، دنیلو پریرا، فابینیو، کریم بنزما، انگولو کانته، موسی دیابی، استیون برخواین، لوئیس فیلیپه، حسام عوار و ماریو میتای خریدهای فصل گذشته و فصل جاری الاتحاد عربستان برای رقابت با حریفان‌شان محسوب می‌شوند. آن‌هم در شرایطی که این تیم در لیگ‌نخبگان آسیا حضور ندارد.

کد خبر 788543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.