دومین مجموعه اسکان اضطراری شهر اصفهان در پارک شرق راه‌اندازی می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دومین مجموعه اسکان اضطراری این کلان‌شهر پس از باغ فدک در پارک شرق اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

سیدامیر سامع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکصدوشصت‌وپنجمین جلسه کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان این هفته با ارائه گزارش عملکرد حوزه معاونت خدمات شهری و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل همراه بود.

وی با اشاره به مهمترین نکات و تأکیدات مطرح شده در این جلسه افزود: در ارتباط با بودجه حوزه خدمات شهری و توزیع منطقه‌ای آن در بخش‌هایی از جمله مدیریت بهینه سازی، نگهداری و تعمیرات تأسیسات شهری، فضای سبز، پیشگیری و رفع تخلفات شهری و سایر بخش‌ها بررسی تحلیلی صورت گرفت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: بر رعایت سرانه‌ها و عدالت مکانی در برنامه‌ریزی بودجه‌ای سال آینده بر اساس پیشرفت همگام امکانات در شهر و توجه به مناطق کم برخوردار تأکید شد.

سامع گفت: میزان جایگزینی گونه‌های مناسب اقلیم در فضای سبز شهری (چمن و پرچین) مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: برنامه زمانی پایان عملیات اجرایی پروژه‌های شاخص و آغاز بهره‌برداری از آن‌ها بررسی و عواملی که موجب ایجاد تأخیر در اجرای پروژه‌ها می‌شود مورد آسیب‌شناسی قرار گرفت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در این جلسه گزارش روند اجرای پروژه‌های شاخص سازمان‌های زیرمجموعه خدمات شهری از جمله کمپ اضطراری شرق، حلقه پساب، نصب نیروگاه‌های خورشیدی، ایستگاه آتش نشانی شرق، بوستان‌های شمس آباد و اشراق، ساختمان مدیریت بحران و سایر موارد ارائه و بر لزوم پیگیری در راستای بهره‌برداری در زمان مقرر تأکید شد.

سامع گفت: تأمین تجهیزات هوشمند آتش‌نشانی از جمله پهپاد آتش‌نشان و ربات عملیات و هوشمندسازی ایستگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و در راستای رفع موانع اجرای پروژه‌ها و تسریع در انجام آن‌ها تصمیم‌گیری شد.

وی افزود: ساختار مدیریت بحران در شهرداری، مناطق و سازمان‌ها بررسی شد و فعالیت‌های صورت گرفته از جمله ابلاغ ساختار ستاد در مناطق و سازمان‌ها، چگونگی ارتباط با دستگاه‌ها از جمله هلال احمر، نیروی انتظامی و شرکت‌های خدمت‌رسان مورد بررسی قرار گرفت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: ساختار پدافند غیرعامل در شهرداری در ۱۴ کارگروه ارائه شد و شرح وظایف ابلاغی و اعضای کارگروه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

سامع گفت: اقدامات مدیریت بحران و پدافند غیرعامل برای افزایش زیرساخت‌ها و تثبیت ساختارهای اداری و انجام آموزش و مانورهای عملیاتی به‌همراه دستگاه‌های همکار استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه بر اجرای با کیفیت مطالعات موردنیاز درباره مخاطرات سیلاب و فرونشست و ریزگردها تاکید شد و تأمین زیرساخت‌های لازم برای اسکان اضطراری در مواقع بروز حوادث مورد بررسی قرار گرفت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که بر اساس تلاش‌های انجام شده، دومین مجموعه اسکان اضطراری شهر اصفهان بعد از باغ فدک در پارک شرق اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر 788541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریدون IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    0 0
    سلام تشکر و اگر جاده اصفهان شیراز هم از این طرح بر خوردار باشد
  • A IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    0 0
    درود. ان شاء الله پرثمر. نمیدونم چرا اینقدر سخته علنا بگن خشکی زاینده رود و از دست رفتن زیست بوم و سلامت مردم.. اینقدر بازی با کلمات میکنن چرا؟