از توقف کاهش نرخ باروری در کشور تا برگزاری اجتماع بزرگ مردمی عید بیعت با امام

ایمنا از تمدید مهلت انتخاب رشته کنکوری‌ها برای بار دوم، واریز شدن بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته، برگزاری اجتماع بزرگ مردمی عید بیعت با امام، تاکید وزیر راه بر اتمام پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_تهران و توقف کاهش نرخ باروری کشور در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ تمدید مهلت انتخاب رشته کنکوری‌ها برای بار دوم می‌رویم، در ادامه نیز واریز شدن بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته مطرح شده است، همچنین برگزاری اجتماع بزرگ مردمی عید بیعت با امام عصر (عج)، تاکید وزیر راه بر اتمام پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران و توقف کاهش نرخ باروری کشور نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

مهلت انتخاب رشته کنکوری‌ها برای بار دوم تمدید شد

مهلت انتخاب رشته کنکوری‌ها برای بار دوم تمدید شد

شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: بر اساس مصوبات جلسه روز سه شنبه ۱۴۰۳/۶/۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی، نکات ذیل را به اطلاع داوطلبان گرامی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ می‌رساند:

الف- در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، پذیرش تمام پذیرفته‌شدگان تمامی دوره‌های رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی یا داروسازی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ و تمامی پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ که در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی یا علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، رتبه کشوری کمتر از ۱۰ هزار کسب کرده‌اند و در سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته می‌کنند، به صورت افزایش ظرفیتی ویژه و اضافه بر ظرفیت اعلامی در دفترچه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود.

ب- داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ پذیرفته شده و در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نیز پذیرفته می‌شوند، قبولی سال ۱۴۰۲ آنان لغو شده و تحت هیچ شرایطی اجازه ادامه تحصیل در کد رشته محل قبولی سال قبل را ندارند.

ج- پذیرفته‌شدگان تمام دوره‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی، اعم از رایگان و غیررایگان و پذیرفته‌شدگان تمام دوره‌های آموزش رایگان (شامل دوره‌های روزانه، محروم، فرهنگیان / تربیت معلم، بورسیه) رشته‌محل‌های پذیرش با آزمون سال ۱۴۰۳، چه در دانشگاه یا مؤسسه قبولی ثبت‌نام کرده و چه ثبت‌نام نکرده باشند، اجازه شرکت مجدد در آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ را ندارند. این داوطلبان در صورت تمایل به شرکت مجدد در آزمون سنوات بعد، باید قبل از شروع زمان ثبت‌نام نوبت اول آزمون سراسری، از دانشگاه یا مؤسسه قبولی انصراف قطعی دهند.

لذا به منظور مساعدت با داوطلبان گرامی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، آخرین مهلت انتخاب رشته تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۴۰۳/۶/۲۱ تمدید شد.»

بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز شد

بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز شد

محسن احمدی، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: بیش از ۲ هزار و ۶۷۸ میلیارد ریال از این مبلغ، به عنوان سهم‌الشرکه به حساب فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق از فروردین تا پایان مرداد ۱۴۰۳ واریز شده است.

وی افزود: صندوق طبق تعهدات و برنامه‌ای که به فرهنگیان وعده داده بود، سهم‌الشرکه بازنشستگان را در سریع‌ترین زمان ممکن و کمتر از یک ماه پس از دریافت اطلاعات بازنشستگی واریز می‌کند و ۱۲ هزار و ۵۲۳ نفر از فرهنگیان که تا مرداد سال جاری بازنشست شدند، مشمول این پرداختی بوده‌اند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه بازنشستگان سود سال مالی ۱۴۰۳ را نیز دریافت خواهند کرد، گفت: فرهنگیان بازنشسته علاوه بر دریافت سهم‌الشرکه، مشمول دریافت سود سال مالی منتهی به سی‌ویکم شهریور ۱۴۰۳ خواهند بود که این مبالغ نیز طبق روال و پس از برگزاری مجمع عمومی صندوق به حساب آنها واریز خواهد شد.

واریز بیش از ۷ هزار میلیارد ریال سود سالی مالی ۱۴۰۲

احمدی تصریح کرد: در تیر سال جاری بیش از ۷ هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال از سود مصوب، متعلق به اعضای بازنشسته سال قبل به صورت نقدی به حساب بیش از ۱۲۵ هزار نفر از این عزیزان واریز شد.

وی یادآور شد: در سال گذشته نیز در مجموع ۷۶ هزار و ۴۵۹ نفر از فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق در کمترین زمان و قبل از برقراری مستمری بازنشستگی، سهم‌الشرکه خود را از صندوق ذخیره دریافت کردند که این تعداد شامل فرهنگیان بازنشسته، بازخریدی، فوتی و انصرافی عضو صندوق ذخیره فرهنگیان بودند و در مجموع بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد ریال معادل ۳,۱۰۰ میلیارد تومان به حساب آنها واریز شد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه بانک سرمایه برای خدمت‌رسانی و ارائه تسهیلات به فرهنگیان آمادگی دارد، خاطرنشان کرد: فرهنگیان عضو صندوق برای اطلاع از واریز سهم‌الشرکه، به صورت حضوری یا اینترنتی موجودی حساب خود در بانک سرمایه را بررسی کنند.

برگزاری اجتماع بزرگ مردمی عید بیعت با امام عصر (عج) در اصفهان

برگزاری اجتماع بزرگ مردمی عید بیعت با امام عصر (عج)

به مناسبت نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) اجتماع بزرگ مردمی با عنوان عید بیعت با امام عصر برگزار می‌شود، این اجتماع پرشور مردمی با حضور اقشار گوناگون مردم و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) روز جمعه در اصفهان، میدان تاریخی امام (ره) برگزار خواهد شد.

قطار سریع السیر اصفهان - تهران با جدیت پیگیری می‌شود/ تاکید وزیر راه بر اتمام پروژه

قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران با جدیت پیگیری می‌شود / تاکید وزیر راه بر اتمام پروژه

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی پیرامون نشست با وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: محور اصلی صحبت‌ها، مسائل و مشکلات قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران بود و در مورد اقداماتی که نیاز است وزیر کمک کند تا بتوانیم این پروژه را از وضعیت فعلی خارج کنیم، رایزنی کردیم.

وی افزود: نظر فرزانه صادق این بود که در مورد این پروژه تصمیم توقف یا عدم انجام نگرفته‌ایم و به قطع این پروژه باید به سرانجام برسد، در حال حاضر در مورد مدل انجام این کار و میزان سرمایه‌گذاری دولت و بخش خصوصی مسائلی باقی مانده که باید بررسی شود، اما در مورد اصل انجام پروژه تردیدی نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر وزارت راه و شهرسازی به طور جدی جلو بیاید و بانک مرکزی و سازمان برنامه را با جدیت خود مجاب کند، می‌تواند در همین دوره چهار ساله دولت چهاردهم پروژه را تکمیل کند.

طغیانی با بیان اینکه با جدیت پیگیر این پروژه هستیم، تاکید کرد: مسئله اصلی جدیت وزارت راه در این پروژه است، در زمان وزارت محمد اسلامی ایشان پیگیر پروژه بود، اما در بعضی دوره‌ها عزم جدی وجود نداشت و امیدوار هستیم در این دوره با پیگیری شخص وزیر پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران به سرانجام برسد.

توقف کاهش نرخ باروری کشور/ ضرورت استفاده از متخصصان زنان برای اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت

توقف کاهش نرخ باروری کشور

صابر جباری، رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توقف کاهش نرخ باروری کشور خبر داد و گفت: برای اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت باید از ظرفیت متخصصان زنان استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: وزارت بهداشت به موضوع زایمان طبیعی توجه کرده و تصمیم بر این است که زنان را از سزارین به سمت زایمان طبیعی سوق‌دهیم، به همین خاطر باید حضور متخصصان زنان برای افزایش زایمان ایمن و طبیعی افزایش پیدا کند.

کد خبر 788526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.